Kalbarri day 3 - Buiten de grenzen van Australië - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Kalbarri day 3 - Buiten de grenzen van Australië - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Kalbarri day 3 - Buiten de grenzen van Australië

Blijf op de hoogte en volg Zjo

28 Oktober 2012 | Australië, Kalbarri

Vanmorgen weer wakker geworden door de vogels. Heb mijn tassen ingepakt en uitgecheckt. Ben gaan kijken naar het pelikanen voeren, er waren er maar 2 die op kwamen dagen. Het begon om 08.45 en ook klokslag die tijd kwamen ze aangevlogen. Een man die vrijwilliger was ging ze bevroren visjes voeren, maar er waren ook een heleboel zeemeeuwen die daar trek in hadden.

Na een kwartiertje was het alweer gedaan. Om 10am ging pas het papegaaien park open dus ben ik eerst nog even naar het strandje ‘blue holes’ gereden, hier liggen een hoop rotsen met gaten in het water, waar je als soort van jacuzzi in kan zitten.

Om 10.00 ging dus het papegaaien park open, entree was 14 dollar. Een boel mooie papegaaien gezien, ze kwamen bijna allemaal voor in Australië zelf. Het was er niet groot, maar wel mooi aangelegd. Naast papegaaien had ik ook een aantal hagedisjes gezien. In de souvenir shop heb ik een blikken pelikaan gekocht voor aan de muur.

Daarna wilde ik naar het wildflower centre gaan om te kijken naar die beroemde wildflowers die in bloei zouden staan, maar die ik nog steeds nergens had gezien. Bleek het hek gesloten te zijn met een bord erbij dat ze aan het renoveren waren. Ik was er gisteren langs gereden op de terugweg van het national parc en toen was toch echt dat hek open.

Toen ben ik richting The Principality of Hutt River gereden, er ging niet eens een geasfalteerde weg naar toe. Er stonden 3 gebouwtjes, een was de kerk, de andere was government office/post office en als laatste de souvenir shop. Alles was open en kon je zo inlopen, maar er was echt niemand te bekennen. Dus ik heb alles bekeken en nog eens een rondje erom heen gelopen of ik iemand zag, maar niks, nogal teleurstellend. Dus ik ging mijn navigatie instellen op Geraldton toen ik opeens een man hoorde roepen. Het bleek Prince Larry himself te zijn, een oude man, die direct begon met een riedeltje op te zeggen van items die er lagen. Hij heeft een hoop documenten / foto’s en artikelen over zijn staatje maar ook cadeaus van andere staatshoofden. Zijn land doet ook mee aan veel sporten zo was er een autorace in Amerika waar 2 mannen van Sydney meededen onder de naam van the Principality Hutt River, hij heeft legertanks die meerijden in parades in Las Vegas en hij verkoopt reclamepennen voor maar 3 dollar die alle talen kunnen schrijven.

Ik heb voor 2 dollar stempels in mijn paspoort gekregen. Daarna hebben we de kerk bekeken waar 16 grote schilderijen hangen van jezus en een aantal bijfiguren, hij heeft ze in opdracht laten schilderen dus hij heeft gekozen wie voor de bijfiguren als model moesten staan. Zo staan ergens zijn 2 zonen en wat vrienden van hun erbij. Ook stonden er twee tronen waar Prince Larry en Princess Shirley (die ik niet heb gezien) bij plechtige gelegenheden op zitten. Ik mocht op de troon van de prinses zitten en de prins heeft een foto gemaakt.

Daarna afscheid genomen en terug op weg naar Geraldton, ik kwam nog door het dorpje Northhampton, waar ik niemand op straat zag en alle winkels waren dicht, op een tankstation na. Daar heb ik een pakje chocomel gekocht (600 ml) voor 4 dollar (dat is dus 3 euro zoveel).

Om 3 uur was ik weer terug bij de Tonkins. Jake had was aan het spelen bij een vriendje en die hebben we opgehaald, het bleek bij de mensen te zijn met de kangoeroes, dus ik heb ze weer gevoerd en geaaid! Maar ik wist dit niet van te voren, dus geen foto’s hiervan.

Wel heb ik foto’s van hoe we in de tuin een bobtail lizzard zagen, Kate leerde me hoe je die moet vastpakken zodat ze je niet bijten (ze zijn niet giftig, maar doet gewoon pijn), ik voelde me helemaal Steve Irwin!

Internet doet het vandaag niet, morgen gaat Kate hiervoor bellen.

  • 30 Oktober 2012 - 14:10

    Anita:

    Hoi Zjody!

    Ik wist niet dat je een blog bijhield. Ik heb nu alle verslagen gelezen (kwijl).
    Het is geweldig om te zien wat je allemaal doet en ziet en ook is het herkenbaar, al ben ik in een ander deel van Australia beland destijds. Enjoy Oz as much as you can!
    Droom ik ondertussen even verder bij de mooie foto's :D
    Groetjes,
    Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 28855

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: