Koala's!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Koala's!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Koala's!!

Blijf op de hoogte en volg Zjo

09 November 2012 | Australië, Perth

Vandaag heb ik half wildlife Australië gezien en geaaid. Vanmorgen om 8 uur vertrokken, met de trein en daarna met de bus naar het Whiteman park. Daarna was het nog 1,4 km lopen naar Caversham Wildlife Park. Was vandaag erg warm, 30 graden.

In het dierenpark zitten alle speciale beesten van Australië. Er zijn een heleboel buideldieren. Er was een soort van ‘kinderboederij’ maar dan met alleen maar kangoeroes. Er stond ergens een vuilnisbak leek het, maar dat was gevuld met droogkorrels wat je aan de kangoeroes kon voeren. Er zaten er geloof ik meer dan honderd.

Maar ik kwam natuurlijk voor de koala’s, ze hadden er best veel. Ze hebben niet veel ruimte nodig ze hadden wat balken met eucalyptusbladeren en daar zaten ze op. Aangezien ze 20 uur per dag slapen bewogen ze niet veel. Een koala die half wakker was, zat mooi als een fotomodel. Dus hier kon ik mee op de foto.

Daarna was er een farmshow, over het scheren van schapen. Ook hadden ze een Frysk cow die ze gingen melken.

En daarna was er in een grote tent een aantal dieren die je kon aaien of mee op de foto kon, een opossum, wombat, slang, joey walibi, kaketoes en roofvogels.

Om een uur of 1 was ik weer terug bij het hotel. Na me opgefrist te hebben ben ik gaan winkelen.

Alle winkels hebben alleen maar zomer kleren, je moet echt goed zoeken wil je een lange broek vinden. En een vest heeft hier niemand nodig blijkbaar. Terwijl het ’s avonds snel afkoelt, vindt het maar raar. Vandaag zijn ook sommige winkels begonnen met kerstliedjes te draaien. Snap niet hoe mensen met zulk weer in een kerstmood kunnen komen.

Ik werd nog aangesproken door een jongen die me complimenteerde dat ik er mooi uitzag in mijn (nieuwe) jurk. Ehm oke… dankjewel.

Internet in het hotel is vandaag ontiegelijk traag en valt steeds uit. Dus misschien dat ik wat foto’s kan plaatsen op facebook en anders zal ik morgen proberen.

Morgen moet ik vroeg opstaan want om 7 uur moet ik bij de bushalte staan om opgehaald te worden voor het zwemmen met wilde dolfijnen! Ben benieuwd!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 28806

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: