De laatste dag! - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu De laatste dag! - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

De laatste dag!

Blijf op de hoogte en volg Zjo

10 November 2012 | Australië, Perth

Vroeg opgestaan, en rond 7 uur werd ik en nog een paar naar Rockingham gereden, ongeveer drie kwartier ten zuiden van Perth. Daar lag een boot waar al veel mensen op waren. Denk dat we met ongeveer 50 mensen waren.

Iedereen moest nog betalen, en toevallig zat ik gisteravond dat in het tasje waar de Wildlife Park souvenirs in zaten een soort bonnenboekje zat. Hier was ook een bon voor 50 dollar korting op het zwemmen met dolfijnen. Dus dat scheelde weer gelukkig.

Voordat de boot vertrok kregen we een snorkel en wetsuit. Zo’n wetsuit is niet erg prettig om aan te trekken of aan te hebben als je nog droog bent. Erg stroef en het knelt je armen zowat af. Daarna kreeg iedereen een gekleurde riem, de kleur bepaalde in welk team je zat en iemand kon zich eraan vast houden.

De bedoeling was namelijk dat we met teams het water in gingen, 3 van de 6 per keer. We moesten een lange menselijke slang vormen, de voorste was iemand van de crew en die had een waterscooter, is een waterventilator. Ook had de voorste en de achterste een enkelband om, een zogenaamde shark shield, die zou een elektrisch/magnetisch weet ik het veld opzetten waar haaien niet tegen kunnen. Want waar dolfijnen zijn, daar zijn ook vaak haaien omdat die hetzelfde eten.

Uiteindelijk gingen we dan varen en al vrij snel zagen we 2 dolfijnen. De boot werd stilgezet en o.a. het team waar ik in zat ging het water in. Ik had nog nooit gesnorkeld dus het was even moeilijk. Aangezien de dolfijnen toen opeens nergens te bekennen waren, gingen we weer terug op de boot, zodat deze weer richting dolfijnen kon varen. Even later hadden we ze weer gevonden en konden we weer terug het water in. Dit keer konden we ze onder ons door zien zwemmen.

Er was een meisje van de crew wat de dolfijnen entertainde om ze bij ons te houden. Ze had ook een waterscooter en ging met de dolfijn rondjes maken onder water.

Een andere keer toen we in het water lagen waren de dolfijnen opeens weer weg. Ondertussen was de boot verder gaan varen. Maakte een rondje en kwam toen op volle snelheid terug gevaren, doordat er grote golven gemaakt werden gingen de dolfijnen er bovenuit springen. Zag echt heel sjiek uit, alleen jammer dat ik in het water lag en dus geen foto’s heb kunnen maken.

Denk dat de dolfijnen ongeveer op nog 2 meter van me af waren. Je mag ze niet aanraken omdat ze dat niet gewend zijn en dat kan ze wegjagen voor altijd. De geluidjes die ze maakten hoor je ook heel duidelijk.

Heb geen haaien gezien, eigenlijk alleen dolfijnen en een paar minivisjes. Was super helder water.

Volgens de crew was deze dag een 9,5 uit 10. Kwam niet vaak voor dat de dolfijnen zo lang op een plek bleven en zo sociaal waren.

Vond het echt super tof om te doen.

Was halverwege de middag weer terug in het hotel.

Na dat ik onder de douche was geweest ben ik weer de stad ingelopen maar toen begon het opeens te regenen.

Morgen is het de aller aller laatste dag in Australië. Om half 5 ’s middags vertrekt mijn vliegtuig naar Maleisië en als alles goed gaat dan heb ik om 22.00 het vliegtuig naar Amsterdam. En iets voor 6 uur ’s morgens zal ik weer voet op eigen bodem zetten.

Terugreis zal dus een stuk ‘sneller’ gaan.

En daarmee zit mijn avontuur in Australië er dus op! Tijd om het relaxte leven in te ruilen voor het koude gejaagde leven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 609
Totaal aantal bezoekers 28801

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: