Kalbarri day 2 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Kalbarri day 2 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Kalbarri day 2

Blijf op de hoogte en volg Zjo

27 Oktober 2012 | Australië, Kalbarri

Heb niet heel geweldig geslapen, bed en kussen zijn niet geheel comfortabel. Werd al vroeg gewekt door papegaaien en/of zeemeeuwen die hier de haan uithangen. Om kwart voor 7 opgestaan en ben rond kwart over 8 naar het haventje gelopen waar de boot voor Whale watching zou vertrekken.

Om 9 uur vertrokken we, al snel lagen we al stil want er zwom een haai(tje) langs. Volgens de gids was het een hamerhaai, maar ik heb zijn kop niet gezien alleen het vinnetje. Daarna was het zoeken naar walvissen, het blijkt dat die over 2 weken allemaal weg zijn getrokken naar Antarctica dus er waren er niet veel meer. Het duurde dan ook erg lang voordat we iets zagen. Blijkbaar was er op een gegeven moment in de verte een walvis omhoog gesprongen, maar niemand had het gezien, alleen het gevolg ervan, een big splash.

Ik heb tig foto’s gemaakt en de 90% is alleen maar de oceaan, een paar met een stukje walvis erop, totaal niet spectaculair, helaas. Op een gegeven moment waren we heel dicht bij een moeder met baby, en we hoorde het geluid van het ademhalen. Maar verder alleen maar rug gezien met een vinnetje erop.

Op de terug weg waren er opeens 2 dolfijntjes! Best cool want die waren niet eens zo heel erg ver van het strand af.

De tocht duurde een uur langer dan voorspeld, dus ik moest snel klaar maken voor de toch naar het national parc. Ik was door de tocht op de boot een beetje aan het verbranden en ik had maar een shirt met mouwtjes, maar die had ik gister al aan gehad en was stinkie en viezig. Dus toen snel naar de souvenir winkel en een roze shirt met kangoeroe gekocht. Ook nog wat te eten gekocht, maar dat blijft me verbazen hoe ontzettend duur het voedsel hier is.

Daarna de twee Nederlandse dames van de camping opgehaald (is 100 meter verder dan waar ik zit) en naar het national parc gereden. Dit was een rit van een kwartier over de autoweg en daarna 27 km over een brede hobbelige zandweg. Het was een trillerige en rammelde rit bah bah (wel 2 kangoeroes gezien). Toen we uitgestapt waren werden we meteen begroet door een enorme hoeveelheid vliegen. Ik was de enige zonder klamboe op zijn kop, maar aan het geklaag te horen hielp zelfs dat niet tegen ergernis. Na 500 meter in de hitte (dik 40 graden als het niet meer is geweest) kwamen bij natures window, een uitgesleten rots dat er als een raamwerk uitziet. Terug bij de auto heb ik in een keer een halve liter water opgedronken.

Daarna naar verschillende punten afgereden waar je steeds een stukje moest lopen voor een uitkijkpunt. Het leek op een Australische Grand Canyon. We zijn er de hele middag mee zoet geweest.

Om kwart over 5 waren we weer terug. Ik wilde nog een duik in de oceaan nemen maar het was erg bewolkt dus heb ik met de voetjes in het water een wandelingetje gemaakt. Op de terug weg kwam een paar bekende gezichten tegen, het waren vrienden van Kate en Chris die ik vorige week had ontmoet, een van hun dochters heb ik toen ook opgehaald omdat ze met Alice haar playdate was en ze waren ook bij het kangoeroes aaien. Zij blijken hier een huis te hebben.
Daarna onder de douche en een eettentje gaan zoeken. Ik had een pizza bbq chicken met mushrooms besteld. Nou ik geloof dat ze er een hele kip op hebben gegooid, jeetje niet te eten zo droge filet en veuls te veel beleg erop.

Foto’s staan weer op facebook aangezien die sneller laadt.

  • 29 Oktober 2012 - 18:29

    Stefan:

    Pffff, 40 graden ...... niks voor mij, bleghhh. Hier is het koud brrrrr..... maar daar kan ik wel beter tegen. Doe de groeten aan de Kangaroo's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 28860

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: