Kalbarri day 1 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Kalbarri day 1 - Reisverslag uit Kalbarri, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Kalbarri day 1

Blijf op de hoogte en volg Zjo

26 Oktober 2012 | Australië, Kalbarri

Ik ben in Kalbarri!
Vanmorgen rond half 9 weggereden nadat ik de afwas en de was had gedaan. Was een bochtige weg eigenlijk, hoefde maar 2 keer af te slaan om in Kalbarri te komen. Onder weg gestopt (ja mam, ik ben gestopt) bij Pink Lake. Een roze meer gekleurd door algen geloof ik. Ik ben bij het begin gestopt en daar was het eigenlijk een crunchy vlakte van wit/roze spul, leek wel ijs. Ben een stuk erop gelopen en daarna weer verder gereden, na een paar km was het echt een meer met duidelijk roze water.

Om 11 uur kwam ik aan in Kalbarri en ben meteen naar het Visitor Centre (VVV) gereden om te bekijken wat de mogelijkheden waren voor tours. Ze vertelde daar eigenlijk dat ik om 1 uur terug moest komen want dan konden ze dingen annuleren en verplaatsen. Toevallig voor mij waren er 2 Nederlandse dames (29 en 30 jr) die naar het national park wilde maar dat bleek niet bereikbaar te zijn voor hun camperbusje. Dus toen vroegen ze met mij mee mochten morgen in mijn auto want die kan wel die weg berijden. Maar omdat mijn tours nog niet duidelijk waren had ik met ze afgesproken om elkaar weer om 5 uur bij het Visitor Centre te ontmoeten.

In de tussentijd ben ik een stuk terug gereden want ik had op de heen weg een aantal afslagen naar uitkijkpunten gezien. Allerlei rotsen die mooi uitgesleten waren en een ‘monument’ voor het schip Zuyddorp was hier ten onder is gegaan.

Om 1 uur weer terug naar het Visitor Centre. Er had zich niemand meer aangemeld voor de quadbike tour die ’s middags zou plaatsvinden, maar er was een andere organisatie die ook maar 1 deelnemer had die middag en toen ben ik daar naar toe overgeplaatst dus toen ging die tour in ieder geval wel door. Dit betekende dat ik het niet om 5 uur zou redden om terug te zijn. Ik ben toen naar de camping gelopen waar ze stonden maar ze waren er niet dus heb een briefje achter gelaten.
Daarna ingecheckt in mijn ‘villa’ beetje gedateerde inrichting maar verder wel ruim en op zich netjes. Snel mijn internet geregeld want dat was ook nog een probleem. Onder de douche en mijn tas gepakt want om kwart voor 3 kwam het busje me oppikken.

Samen met een Singaporese man en zijn zoontje werden we naar de plek gereden, ongeveer 20 minuten rijden hier vandaan. Er volgende een zeer rappe uitleg over hoe het ding werkt en daarna een document moeten ondertekenen.

De eerste paar meter ging goed, maar daarna verloor ik controle over het stuur en ging ik een greppel gevuld met rotsen en stenen over zo de struik in. Dat was behoorlijk schrikken en mijn polsen vingen de klap op dus die doen pijn. De man die het leidde heeft de quad eruit gereden en ik er weer op. Eerste stuk was een kronkelend pad door de duinen en ik ging weer een struik in, maar dit keer minder eng en ik heb mezelf in de achteruit gezet. Daarna had ik door dat ik wat meer naar voren moest hangen en sinds toen ging het eigenlijk goed. We reden langs de oceaan waar de golven hoog op de rotsen uit elkaar spatte. Daarna over de zandduinen. Onder weg kwamen we een schild tegen van een zeeschildpad die 2 weken geleden was aangespoeld. Korte pause gehad met limonade en een muffin en toen weer terug. Uiteindelijk was het toch best gaaf om te doen. Heb zelfs in de verte een splash gezien van en walvis.

Rond half 6 was ik weer terug bij mijn villa, heb me omgekleed en wilde toen een restaurantje zoeken. Ik liep nog even de camping op (was toch vlakbij) of Rianne en Nathalie (als ik me het goed herinner) er waren. Toevallig stonden ze te barbecueën, ze hadden mijn briefje helaas niet gezien en voor niks staan wachten helaas om 5 uur. Ik heb met ze meegegeten. Ze bleken al 7 weken onder weg te zijn en hadden nog 5 weken te gaan geloof ik. Ze hadden sinds 3 dagen het camperbusje. Het zijn 2 vriendinnen die elkaar al 12 jaar kenden, sinds hun studie verpleegkunde. Een woont in Amsterdam, de ander in Monnickendam.

We hebben afgesproken om morgen nadat ik met boot walvissen ben wezen kijken om dan om 13.00 naar het national park te rijden om de gorges te zien.

Ben benieuwd!


** Internet is hier ontzettend ontstabiel en traag dus foto's plaatsen hier gaat niet lukken, zal het op facebook proberen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 28861

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: