Zon, zee & wind - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Zon, zee & wind - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Zon, zee & wind

Blijf op de hoogte en volg Zjo

25 Oktober 2012 | Australië, Geraldton

Vanmorgen lekker naar het strand geweest, was helemaal alleen op sporadisch wat ouders met kinderen die al snel weer weg waren. Ik ben naar het platform gezwommen dat er drijft, en daar vond ik 3 vrij bijzondere schelpen die waarschijnlijk een zeemeeuw heeft laten vallen. Van boven lijkt het op een normale schelp en van onder heeft het weg van een slakkenhuis zonder ingang, geen idee hoe het diertje er in of uit komt.

Ik zag trouwens net toen ik weg was gereden een aparte roofvogel vliegen dus die heb ik op de foto gezet, volgens Kate is het een chickenfalcon die muizen vangt.

Na het strand ben ik naar het winkelcentrum gegaan voor was snacks voor Kalbarri waar ik morgen naar toe ga. Ik zag in de supermarkt een mega dik jongetje lopen met in de ene hand een ijsje en in de andere een milkshake. Zelf heb ik gelunched bij Hungry Jack’s wat een Burger King bleek te zijn, maar de Whopper smaakte erg goed.

Daarna ben ik naar de HMAS Sydney Memorial gereden, dit is een monument voor een schip dat in de tweede wereldoorlog door de Duitsers is aangevallen en daarna is verdwenen. Er staat een koepel wat opgebouwd is uit zeemeeuwen en iedere zeemeeuw staat voor een van de bemanningsleden. Best mooi monument, gaf ook een goed uitzicht over de stad.

Terug bij het huis heb ik een aantal kamers opgeruimd en gestofzuigd.
Daarna ben ik mijn trip naar Kalbarri gaan plannen. Morgen was mijn plan om ’s middags een quad bike safari te doen, maar na de boeking kreeg ik een mailtje dat er minimaal 2 aanmeldingen nodig waren en ik was nr. 1, dus als er morgenochtend nog zich iemand aanmeld dan gaat het door. Denk dat het pech is. Maar goed anders kan ik naar het national park gaan of naar het papegaaienpark dus dat komt wel goed. Zaterdag ga ik sandboarden, dat is snowboarden voor mensen die geen sneeuw tot hun beschikking hebben maar wel een aantal zandduinen, ben erg benieuwd. En zondag ga ik zeer waarschijnlijk met een boot de zee op om Walvissen te zoeken en vervolgens op de terug weg langs Principality of Hutt River, dat is een landje/staatje in Australië opgericht door een boze boer in de jaren 70. Ze hebben een eigen munteenheid, paspoorten, postzegels etc. een visum kost 2 dollar. Ben erg benieuwd.

Vanavond was een mooie zonsondergang, die erg vlot gaat, binnen 2 minuten was hij helemaal weg.

  • 25 Oktober 2012 - 16:30

    Mam:

    Heb je die schelpen meegenomen?


  • 25 Oktober 2012 - 16:30

    Zjo :

    uiteraard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 28849

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: