Snake! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Snake! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Snake!

Blijf op de hoogte en volg Zjo

24 Oktober 2012 | Australië, Geraldton

Eindelijk vandaag weer internet. Het waait hier als een gek, niet normaal. Vandaag is het klusjesdag, heb de was en afwas gedaan, daarna badkamer gepoetst en heb een chocoladecake gebakken. De cacao ruikt en smaakt hier heel anders dan wat we thuis gebruiken, beetje viezig. Maar gelukkig ging er voornamelijk gesmolten chocolade in het recept (500 gram om precies te zijn). Taart is best goed gelukt, bleef een beetje plat maar dat maakt niet zoveel uit in dit geval.

Daarna moet ik de bamboestokjes gaan markeren met tape (ze zijn moeilijk te zien zonder tape) die hier in de ‘tuin’ staan om aan te geven dat daar vers geplante boompjes groeien (in juli gezaaid, dus zijn nog inieminie). Ik was hier mee bezig toen ik opeens nog geen meter van mij vandaan opeens een bruine slang weg zag kruipen, het gras in. Ik riep ‘Snake!’, maar dat was wat zinloos want niemand kon me horen, dus ik heb de schaar die ik bij me had om tape te knippen in de grond gestoken om het te markeren waar ik hem zag en ben naar binnen gerend. Kate is mee gaan kijken en nam een soort van lange dunne metalen ‘stok’ mee waarmee je op het gras kan slaan en eventueel op de kop van een slang kan verbrijzelen. Maar we konden hem niet meer vinden.

Ik heb binnen 1 week, 2 levende slangen gezien! Normaal zien ze er hier maandenlang geen. Kate is meteen wat antislangen spul gaan kopen op internet. Ze hebben hier in de tuin al iets in de grond gestoken wat zou moeten gaan piepen als er een slang aankomt…

´s Avonds hadden macaroni bolognese, vond het niet zo geweldig, en mijn taart als toetje. Ik heb alleen gegeten met de kids want Chris en Kate hadden allebei meetings die avond. Ik heb dus de kindjes in bed gedaan, en zelfs Lucy een luier omgedaan!

Ben er best trots op dat ik Lucy in bed kreeg want die begon al te huilen toen ik zei dat ze een nappie om moest. Nja gewoon maar gedaan, en toen wilde ze opeens in Jake´s kamer gaan slapen en toen waren de dekens niet goed. Ik heb 3 boekjes voor gelezen en toen dekte ik haar toe en vertelde ze dat ze honger had en een pizza apple wilde, whatever that may be. Toen werd ze giftig dat ik de gordijnen dicht deed maar dat liet haar wel vergeten dat ze honger had en er kwam toch nog een ´goodnight´ uit.

Daarna was het Alice haar beurt, zij moest eerst mij voorlezen als opdracht van school, moeten ze hier iedere dag een boekje thuis lezen en dat moest ik helpen met moeilijke woorden. Daarna moest dat in een soort agenda genoteerd worden. Vervolgens was het mijn beurt om een verhaal voor te lezen aan haar. Toen wilde ze eerst naar de wc, daarna wilde ze niet recht gaan liggen. Toen heb ik het licht uitgedaan en ben weggelopen, maar ze riep dat ze toegedekt wilde worden en daar was ik net mee bezig toen Chris alweer thuis kwam. En dat leidde er toe dat ze weer uit bed kwam, de rest heeft Chris afgehandeld.

Tussendoor heb ik mijn hotel geboekt voor in Kalbarri, niet bepaald goedkoop daar. Ik verblijf in Kalbarri Reef Villas, niet ver van het strand af en de plek waar ze iedere ochtend pelikanen voeren!

Morgen ga ik maar weer eens naar het strand :)

  • 25 Oktober 2012 - 14:59

    Joris:

    Geniet ervan!!

    En als je een slang ziet gewoon ff een Steve Urwin move doen! LOOK WHAT A BIG ONE, ISN'T A BEAUTY??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 28858

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: