Eerste week voorbij - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Eerste week voorbij - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Eerste week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Zjo

23 Oktober 2012 | Australië, Geraldton

Vanmorgen ben ik samen met Kate en Lucy naar de play group geweest. Dit is voor kinderen van 2 jaar en hun ouders, net als de peuterspeelzaal maar de ouders blijven er bij, duurt 2 uurtjes. In Breda hadden ze ook zoiets (Speel Mee) toen ik bij het centrum voor jeugd en gezin stage liep.

Er waren daar 2 moeders die uit Duitsland oorspronkelijk kwamen en 1 andere moeder vertelde dat haar man uit Nederland komt en de andere had een Nederlandse moeder.

De leidster van de groep vroeg hoe oud is was, ze zei dat ik er als 16 uitzag… en bedankt. Volgens Kate kwam dat door mijn huid die het niet te verduren heeft in het Australische zonnige klimaat.

Daarna gingen we naar de supermarkt, heb ingrediënten laten kopen voor de chocoladetaart die ik morgen ga maken. Ook heb ik gekeken naar het zoete beleg wat ze hebben voor op de boterham, nou bijna niks. Chocoladepasta hadden ze 3 soorten, Nutella, een andere hazelnootpasta en een pasta wat nut free was. Dus die laatste heb ik genomen. Helaas blijkt deze niet te eten bah, heeft een basis van roomkaas en de chocolade smaak is ver te zoeken.

Vandaag heb ik voor het eerst passievrucht gegeten. Passievrucht is iets groter dan een kiwi en een donkerpaarse gladde schil. Je snijdt hem doormidden net als een kiwi, en dan zie je oranje snot met zwarte pitjes, en dat lepel je dan uit. Beste lekker. Lucy was er dol op en heeft er iets van 6 gegeten vandaag.

’s Middags de was afgehaald en opgevouwen en de afwasmachine uit en ingeruimd.

Daarna ben ik alleen naar het VVV hier gereden om informatie over Kalbarri te verkrijgen. Kalbarri is een plaats hier 2 uur vandaan, richting het noorden. Het is geheel gericht op toerisme. Je kunt daar allerlei activiteiten en tours doen, en er ligt een natuurpark bij waar je gorges ofzoiets kan zien, uitgesleten rotsen. Kate kwam met het idee dat ik hier voor 2 nachten naar toe kan gaan, en voor hun kwam vrijdag t/m zondag(avond) uit. Dat betekend dus dat ik vrijdag naar Kalbarri rij en dan 2 nachten in een hotel (backpackers hostel was maar voor 1 nacht
beschikbaar) daar verblijf en leuke dingen ga doen.

Na het VVV bezoekje ben ik nog naar het overdekte winkelcentrum geweest, ik heb een jurkje gekocht (en een chocolade milkshake). Toen ik bij de kassa stond bij de Target (geloof ik een bekende winkelketen) zei de kassiëre dat ik een mooie shirtje aan had (dat zwarte met het kantige voorop en die mouwen, die jij ook mooi vind mam), ze vroeg waar ik het had gekocht. Ze was wat teleurgesteld toen ik Holland zei en H&M want de H&M zit namelijk niet Australië blijkt.
Toen ik weer terug was heb ik geholpen met het aansluiten van een computer, maar de draadloze muis kreeg ik niet werkend en het internet ook niet. Dus eigenlijk heb ik alleen maar weer een stekker ingestoken.
Daarna belde Chris op dat hij zichzelf buiten had gesloten van zijn kantoor en de sleutels binnen had liggen. Dus toen ben ik samen met Jake de navigator naar het kantoor gereden om sleutels te brengen. Jake ging daarna in zijn vaders auto zitten voor de terug weg, dus ik heb hun proberen te volgen voor de weg terug. Maar…. Ik was de verkeerde auto aan het volgen bleek toen ik opeens bij de haven uit kwam, dus toen ben ik omgekeerd en heb ik gelukkig mijn weg terug gevonden.

’s Avonds hadden we zelfgemaakte tomatensoep en cornpatties, dat zijn ronde schijven van feta, mais, koriander, peper en vast nog wat, in een pan gebakken. De mais is hier een stuk beter te eten dan die dingen uit blik in Nederland. Maar het was wel heel veel mais wat erin zat dus ik heb maar 1 ‘pattie’ gegeten. Als toetje hadden we aardbeien met passievrucht en eroverheen room. Ik vond de slagroom een vreemde structuur hebben en toen we het ophadden zei Kate dat het slagroom met geitenkaas was…

Ik heb vandaag geen foto’s gemaakt. En ik kan dit waarschijnlijk vandaag niet meer online zetten want het stormt hier nu en daardoor is er geen internet :S, er staat hier iets op het dak wat voor internet zorgt, of nou ja zou moeten zorgen.

  • 24 Oktober 2012 - 11:30

    Ingrid Stultjens:

    Hey Zjody,

    Kei tof. Geniet er maar van. Voor je het weet zit je weer tegenover me.

    groetjes
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 28859

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: