Gearriveerd bij de Tonkins - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Gearriveerd bij de Tonkins - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Gearriveerd bij de Tonkins

Blijf op de hoogte en volg Zjo

17 Oktober 2012 | Australië, Geraldton

Inmiddels zit in het huis van de Tonkins. Werd gisteren opgehaald nog voordat we Geraldton bereikte, want deze busstop was dichterbij.
Een klein vrouwtje van begin 40 bleek Kate te zijn en ze had achter in haar Jeep Lucy van 2 jaar zitten. We zijn naar het huis gereden wat vrij groot en apart is. Ik slaap in een kamer met een enorme boekenkast en de computers. Ik slaap in een Ikea Malm bed, die ik zelf toen niet wilde omdat er zo’n brede rand naast het matras is, haha.

Het huis heeft echt iemand nodig die eens poetst vrees ik. De kinderkamers zijn allemaal een rommeltje en de badkamer kan wel een doekje gebruiken. De keuken daarin tegen is wel helemaal schoon en opgeruimd en heeft een kookeiland.

Er werd mij drinken aangeboden en ze vroeg of ik juice wilde, dus ik zeg ja, maar ze had alleen applejuice, en dat lust ik natuurlijk niet. Dus zo kwamen we al direct op het onderwerp van wat ik allemaal niet lust. Ik heb maar niet te veel opgenoemd, maar in ieder geval uien, bloemkool, brocolli en spruitjes genoemd.

Daarna ben ik gaan douchen en zij de andere twee kinderen gaan ophalen van de bushalte want die kwamen terug uit school. Bleek de oudste, Jake van 10 jaar nog niet alles te hebben opgegeten van zijn lunchbox… zat daar dus rauwe bloemkool in!!

Daarna heb ik de kadootjes gegeven, voor Jake een klein doosje lego, voor Alice een pen die onzichtbaar schrijft maar met een lampje in de dop het zichtbaar maakt en voor Lucy een Jip en Janneke prentenboekje met dieren. En voor Kate delfsblauwe kleine klompjes.

Daarna hebben we zelf gemaakte bananenmilkshake gedronken, vond het een beetje vreemd smaken, maar het bleek vanmorgen dat de melk hier gewoon raar smaakt. Vervolgens hebben Alice en Lucy mij de tuin laten zien en het zwembad en gastenverblijf wat nog in aanbouw is. Ook hebben ze 6 bruine kippen in een hok zitten, en die hadden gisteren 5 eieren gelegd.

Alice en Lucy zijn me al helemaal aan het knuffelen en Jake vind het ook erg interessant dat ik er ben.

’s Avonds kwam de papa thuis, Chris, en hebben we met zijn allen gegeten, mexicaans, nacho’s met kidney beans en mais en gehakt en kaas. Was best lekker. En als toetje had Kate een crumble gemaakt met dadels en appel, met ijs erbij. Ze hadden ook een kuipje ‘cream’ op tafel gezet voor op het ijs, ik zei nog dat het op boter leek, en het smaakte ook als (opgeklopte) boter. Vond het toetje niet zo lekker ;)

Ben om 7 uur naar bed gegaan want ik kon echt niet meer en heb tot vanmorgen 11 uur zowat geslapen. Ben alleen tot 4 uur vanmiddag omdat iedereen werken, naar school of bij de opvang is. Er lag een briefje voor me klaar dat ik de was mocht opvouwen en van de lijn mocht afhalen. Ze hebben hier een waskamertje. Die hele kamer lag vol met was, dus ik heb haar maar gemaild wat dan de schone en de vieze was is. Nou alles wat op de ‘bench’ lag was schoon, dus daar ben ik vrij lang mee bezig geweest want dat was heul veel, maar die mensen zijn natuurlijk gisteren pas terug gekomen van een hele week vakantie.

Heb zelf mijn koffer nog uitgepakt en foto’s gemaakt van huis en tuin. Alleen de site werkt niet echt mee en het internet hier ook niet (valt om de zoveel tijd voor een paar minuten uit) dus ik hoop dat ik het er allemaal op krijg.

Het weer is hier zonnig met een behoorlijke wind.

  • 17 Oktober 2012 - 10:22

    Joris:

    Leuk optrekje!

    Have fun! ....met de laundry vouwen ;)

  • 17 Oktober 2012 - 17:45

    Lars:

    Is idd een mooi huis. Leuk uitzicht ook.

    Is dat niet een Australische Toyota?







  • 18 Oktober 2012 - 04:11

    Mam:

    Een wijde blik in de verte.............

    Ja, Lars, Peter zei dat ook al gelijk.....een Toyota.....hhihi, de enige echte he?...........:))

  • 18 Oktober 2012 - 10:12

    Zjo :

    Ja de binnenkant ziet er uit als een toyota, er komt een nieuwe accu in en dan krijg ik een rijles.
    Opende vandaag de deuren om te luchten, zitten er allemaal spinnen en slakken in. :( :( bah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 28892

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: