The wildlife of Western Australia - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu The wildlife of Western Australia - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

The wildlife of Western Australia

Blijf op de hoogte en volg Zjo

18 Oktober 2012 | Australië, Geraldton

Vandaag ging ik mee met Kate. Vanmorgen hebben we Lucy afgeleverd op een gastouder. Daarna moest ze een aantal spullen kopen voor het kantoor, een koffieapparaat en een papierversnipperaar. Ook heeft ze gekeken voor een fornuis/oven om te plaatsen bij het gastenverblijf buiten onder het afdak. Ze wilde eigenlijk een luxe vaste barbecue er gaan neerzetten maar er zijn hiervoor strikte regels in West Australië, er staan namelijk te veel muren erom heen waardoor het niet officieel buiten is of zoiets, en tegenwoordig maken ze fornuizen met een grilplaat/teppanyakki plaat, en deze kan zonder problemen geplaatst worden. Daarna zijn we naar kantoor gegaan wat Chris en Kate samen op hebben gezet, het heet Ten Tigers en ze doen dus aan Grain Marketing Solutions. ‘Kantoor’ ligt in een oud gebouw waar meerdere bedrijfjes inzitten. Ik heb het koffieapparaat en de papierversnipperaar geïnstalleerd (lees uitgepakt en stekker ingestoken..)

Daarna zijn we in een café wat gaan eten en drinken. Ik had een ice chocolate, dat is koude chocomel met slagroomijs en slagroom in een groot glas en garlic mushrooms with toast. Was erg lekker. Heb dus een sightseeing Geraldton gehad, ben nog niet op het strand geweest maar het wel dus al van dichtbij gezien.

Daarna heb hier wat klusjes moeten doen, de badkamer en wc van de kinderen gepoetst, de was opgevouwen en op de draad gehangen en de kinderkamers een beetje opgeruimd. Tijdens het ophangen van de was buiten in de tuin werd ik belaagd door een hele hoop brutale vliegen die het liefst in je oren en ogen willen landen en anders maar op je armen en benen gaan zitten. Werd er helemaal gek van. Inmiddels heb ik een truc gevonden, gewoon mijn haren los doen dan zijn ze niet zo snel meer geneigd om bij mijn hoofd te komen.

Ook is er hier een overschot aan huisjesslakken, overal zitten ze.
Morgen komt er een nieuwe accu in de witte Holden. Kate raadde me aan om de auto eens te luchten aangezien hij al zolang in de zon staat en er niet meer mee gereden is. Dus ik loop naar de auto en ik zie dat het raam niet helemaal dicht is van de bestuurders kant, dus ik trof een hoop ranzige spinnen en zelfs ook hier slakken aan. Dat wordt morgen de auto maar uitzuigen want ik ga niet in zo’n spinnen nest zitten. Spinnen genoeg hier, zelfs die irritante die normaal bij ons thuis zitten maar dan een zwarte variant van (ipv grijs).

Later op de middag zijn Kate en ik, Alice gaan ophalen die bij een vriendinnetje aan het spelen was. En onderweg zijn we gestopt bij de Greenough River waar we in de verte een Pelikaan zagen drijven (had mijn camera helaas niet bij), daarna zijn we met een omgang terug gereden om naar kangaroos te zoeken, eerst konden we ze nergens vinden (wel zagen we een aangereden slang op de weg liggen) en bijna toen we weer bij het huis waren zagen er op eens 2 langs de weg zitten! Toen we verder reden zagen we er nog 2 in de bosjes zitten.
’s Avonds hebben we buiten gegeten omdat er een mooie zonsondergang was, viel wel mee er waren wolken en het was best koud aan het worden. We aten aardappels in schil die uit de oven kwamen en kip met sweet patato en nog wat. Was op zich wel lekker.
Daarna af gewassen en tv gekeken.

Zondag heb ik een playdate met de kangaroos en ga ik ze knuffelen en voeren!

  • 19 Oktober 2012 - 11:29

    Mam:

    Wat zijn dat voor vreemde dieren?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 28876

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: