In Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu In Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

In Australië

Blijf op de hoogte en volg Zjo

16 Oktober 2012 | Australië, Perth

Na een een aantal uur gewacht te hebben op het vliegveld van Singapore (lees winkelen en een heleboel lopen op voeten die ik in een bak met vissen heb gestopt) kon ik dan eindelijk instappen in het vliegtuig naar perth deze vertrok om 23.30, wederom kregen we rond middernacht te eten, dit keer varkensvlees met noodles en een mango puddinkje. Was best lekker. Ik heb geprobeerd te slapen maar wederom niet echt gelukt. vlucht duurde maar 4,5 uur dacht om de een of andere reden 6 uur. Ik zat dit keer naast, zo bkeek later, een Ier. Helemaal achterin langs het raam dus dat was op zich een goede plek. Vliegmaatschappij Qantas is in vergelijking met KLM net wat luxer, kreeg een tandenborstel met tandpastatubetje en een slaapmasker.
Heb vanuit de lucht Geraldton zien liggen.

Na het landen door de paspoortcontrole, geen opmerkingen, en bij de bagagecontrole kon ik gewoon doorlopen terwijl ik had aan gegeven dat ik eten bij me had (een nog onaangebroken pak pims) wel werd ik even besnuffeld door een drugslabrador. Dus dat viel allemaal reuze mee.

Vliegveld is erg klein, heeft ook geen wifi dus kan dit pas laat online zetten. Heb een australisch shirt gekocht en aangetrokken, is wel fijn als je al zolang met hetzelfde rondloopt. Heb ook maar mn gezicht weer aan make up geholpen.
Ik kijk nu uit op de taxi standplaats en palmbomen :-D
Je wilt niet weten hoe ik er op dit moment lichamelijk aan toe ben.... Mijn benen doen pijn en mijn hoofd gaat nog maar op halve kracht.
Over anderhalf uur pak ik de taxi naar midland railstation waar mijn bus om 8.55 zal vertrekken. Heb gister nog een mail van Kate gekregen dat ik de buschauffeur moet vragen me ergens op een bepaald punt af te zetten, dan komt ze me daar ophalen en dat zou me een uur reistijd schelen... het zal wel, proberen waard.

paar uur later...
Met de taxi naar het treinstation gegaan, stapte bijna aan de vekeerde kant in. Moest 30.80 dollar betalen, heb geen munten dus gaf 40 en toen gaf hij mij er 10 terug en dat zo goed was, omgekeerde wereld :-P

Was 50 min te vroeg dus ben ik naar een supermarkt gegaan, de prijzen zijn er heel raar. Half liter flesje spriteflesje kost er 3 dollar en 1.25ltr mountain dew maar 1 dollar.
Had ook een broodkaasstengel gekocht en die was 2,40 per stuk. 1 dollar is 87 eurocent geloof ik.

Om 9 uur kwam de bus, en daar zit ik nu dan in. Net moesten we langs de weg stoppen omdat er twee vrachtwagens kwamen met enorme lading, bleek een enorm grote tja... iets met een laadbak, Lars weet het vast wel. De wielen twee keer zo hoog als mij. Heb er een foto van gemaakt.

We zijn gestopt 1 maal om de beentjes te strekken bij een tankstation.
De eerste 5 uur van de busrit heb ik geen enkel huis langs de weg zien staan, alleen maar vlakten met struikjes en soms een akker waar ingepakt geoogst spul in zit, hooi?

  • 17 Oktober 2012 - 07:54

    Joris:

    Maar je bent er! Vertel! heb je foto´s?

  • 17 Oktober 2012 - 08:14

    Zjo :

    de foto's staan boven je reactie, moet nog het stukje typen over dat ik hier ben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 28870

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: