Disaster Day - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Disaster Day - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Disaster Day

Blijf op de hoogte en volg Zjo

04 November 2012 | Australië, Geraldton

Sinds gisteravond is het gaan regenen en de hele dag waren er korte hoosbuien.

Kate had gevraagd een taart te maken, die we mee konden nemen naar haar zus en 3 kinderen. Dus ik moest wat boodschappen doen. Ik had Alice mee en op de weg terug begon het me toch te regenen, de ruitenwissers konden het niet aan, en de wegen van Geraldton zijn er niet op berekend dus ik maakte enorme golven met een kant van de auto.

Daarna met de thermomixer het beslag gemaakt, alleen vergat ik het eigeel dus dat is te laat toegevoegd waardoor het misschien wat droger was dan gehoopt.

Aangezien ik een slagroom taart ging maken had ik de slagroom ook geklopt in de thermomixer en het was precies goed (binnen 28 seconden klaar), maar het was niet genoeg dus ik deed nog een portie room erin, alleen was het dit keer net te lang en werd het zowat boter. Daarna heb ik er ook daadwerkelijk boter van gemaakt.

Toen wat amandelen in stukjes gehakt met de thermomixer voor de zijkant en aardbeien bovenop de slagroom taart, zodat het uiteindelijk wel goed uitzag.
Zo’n thermomixer is echt handig, Kate gebruikt het iedere dag en het kookt, mixt, klopt, weegt, stoomt met een goed receptenboek erbij. Apparaat kost hier wel 2000 dollar (= 1600 euro), heb even op internet gekeken hier is het te krijgen voor ongeveer 1200.

’s Middags zijn we naar de zus van Kate gereden, is ongeveer een half uur rijden. Ze wonen echt in the middle of nowhere, maar dat komt omdat de man een farmer is met schapen en gewassen.

Kate, haar zus en ik zijn met zijn 3e op een quadbike geweest (want daar hoeden ze de schapen mee) om wat van de omgeving te zien, maar het ging weer regenen dus toen moesten we weer terug helaas.

Daarna zijn we gaan kijken waar de schapen geschoren worden, heb nog wel wol meegekregen, beetje viezig maar wel zacht. En in die schuur zat een uil die zichzelf had opgesloten, dus die hebben we eruit gelaten.

Daarna heb ik zelf nog wat rondjes gereden op de quadbike, ging een stuk makkelijker dan op het strand.
Toen we weer thuis waren was ik een beetje aan het stoeien met Alice en opeens sprong ze op met haar hoofd tegen de onderkant van mijn kaak waardoor mijn tanden in mijn bovenlip knalden. Dat deed behoorlijk pijn, als ik mijn bovenlip nu op til zie je een hele rode rand, zwelling is alweer weg.
Iedereen leeft nog.

Foto's staan hieronder.

  • 06 November 2012 - 09:34

    Joris:

    Een foto voor Lars gemaakt ;)

    Stoere quad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 28827

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: