naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Zjo - WaarBenJij.nu naar Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Zjo - WaarBenJij.nu

naar Singapore

Blijf op de hoogte en volg Zjo

15 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

het avontuur is dan eindelijk begonnen. Ik typ dit nu terwijl ik nog in het vliegtuig zit, hoop dat ik het op het vliegveld van singapore online kan zetten.
Gister rond half 8 door de paspoort controle gegaan en toen was ik helemaal alleen, vond ik toch best tegenvallen. Ik kreeg ook nog eens direct een smsje dat mijn vlucht een uur vertraging had. Later bleek dat er een klepje van een van de motoren kapot was en die kregen ze niet gemaakt, ze hebben er een nieuwe in moeten zetten... het lijkt tot nu toe te functioneren. Om half 9 ging de gate open, mijn tas en vest door de scanner en ik moest in een apparaat gaan staan die me heeft gescant, daarna moest ik klaar staan om te worden gefoullieerd, maar ze voelden alleen aan mijn knotje.
Toen nog een uur moeten wachten voordat we het vliegtuig in mochten. Wat een krappe bedoeling zeg. Ik zit bij het raam en naast mij zit een kerel die naar bali gaat, spreekt Engels, en als hij naar de wc moet klimt hij over Arjen heen (een figuur die zo uit boer zoekt vrouw is weggelopen)
Na 22.00 gingen we dan eindelijk opstijgen, blijf ik toch altijd het leukste vinden. We kregen te drinken en nootjes en om 12 uur s nachts kwam het avond eten. Ik hield mn hart al vast want het menu zou bestaan uit een aardappelsalade vooraf, als hoofdgerecht gehaktballetjes met aardappelpuree en rode kool (bah) en als toetje room met chocoladr skagroomsoesjes. Toen ze langs kwamen kon je in plaats van de gehaktballetjes ook vis kiezen , hier zat ten minste geen puree en rode kool bij, wel een oranje prutje maar dat heb ik niet opgegeten. de aardappelsalade vooraf was gelukkig geen duitste kartoffel salat maar een gekruide saladetje met kleine blokjes aardappel. Toen ik net aan het eten was ging het lampje voor riemen vast aan en toen was het alsof ik in een achtbaan aan het eten was. Ja Lars, ik heb een beetje geknoeit.
Om half 2 ofzo gingen de lichten uit en heb ik een poging gedaan om te slapen. We hadden allemaal een kussentje en dekentje gekregen en het duurde lang voordat ik een goede houding was. Uiteindelijk heb ik geloof ik niks geslapen, alleen met ogen dicht gelegen. Gelukkig geen snurkers gehoord maar dat kom denkt ik ook door het constante moter geluid. Wel had ik het even benauwd toen ze omriepen over zuurstof wat nodig was (tegen collegas) en even later of er een dokter aanwezig was. Na een uur riepen ze dit nogmaals om en of er iemand een glucose meter bij zich had. Bleek een vrouw niet helemaal goed te zijn geworden en een man zou 6 minuten bewusteloos zijn geweest.
Daarnaast is er een consequente baby die ieder half uur ongeveer 2 minuten huilde en de persoon achter mij die niet kon slapen en steeds door zijn 'geschravel' tegen mn stoel duwde.
Ik hoop dat ik nog op mn benen kan staan in singapore.

3 uur later....
Nou genoeg tijd om te typen in singapore want ze kunnen mijn boarding pas niet uitprinten dus nu zit ik op de vloerbedekking te typen. Zal waarschijnlijk geen tijd meer hebben om de stad in te gaan.

  • 15 Oktober 2012 - 13:45

    Pap:

    Hallo Zjody,
    Hier is alles goed. Ruben amuseert zich weer heel goed.
    Ik hoop dat je een stuk breder kunt zitten en goed kunt slapen als je naar Perth vliegt.

    In gedachten reizen pap en mam met je mee.

    XXX

  • 15 Oktober 2012 - 16:21

    Stefan:

    Hoi Zjody,

    Je hebt dus al heel wat meegemaakt. Ik zal voor je duimen dat je zonder problemen aankomt in Australië. Hoe gaat het Engels spreken? Begrijpen de mensen je meteen? Ik lees dit nu op mijn werk. Ik ga zo naar huis.

    Veel succes,

    Stefan

  • 15 Oktober 2012 - 17:56

    Mam:

    Ha Mupke,

    Volgens mij zit je nu alweer in het volgende vliegtuig.

    Laat maar wat van je horen als je in Perth bent aangekomen.

    Raadsel van Stefan:
    Welke sprookjesfiguren gaan naar de snackbar?


    Hans en Frietje

  • 16 Oktober 2012 - 00:50

    Zjo:

    Hans en Frietje.

    Hans en Tietje zijn diegene die naar het bordeel gaan.


    Ben trouwens in Perth aangekomen. Maar kan nu mijn verhaal er niet opzetten want heb geen wifi, zit nu achter een computer die hier staat met gratis internet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 28832

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: