Klusjesdag en movienight - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Klusjesdag en movienight - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Klusjesdag en movienight

Blijf op de hoogte en volg Zjo

20 Oktober 2012 | Australië, Geraldton

Vanmorgen buiten ontbeten, er waren weer veel vliegen. Ik vertelde dat ze in Nederland niet zo brutaal zijn om op je gezicht te landen. Kate vertelde dat ze dorstig zijn en willen drinken uit je mond, neus en ogen, jippie-a-jee.

Daarna heb ik de afwasmachine uitgeruimd en ingeladen. Vervolgens had ik ‘prickle duty’, in de tuin groeit hardnekking onkruid, ben even de naam vergeten van het plantje, dat plantje heeft pricles als zaadjes, een soort rond zaadje met 3 superscherpe doornen eraan, als je erop stapt met je slipper dan haken ze zich daarin, en die zaadjes blijven soms wel 7 jaar liggen en kunnen dan nog steeds ontkiemen. Ik moest dus met een zak, handschoenen en een schep de paden van de tuin aflopen of er langs het pad zo’n plant groeide en dan moet ik die uitgraven en in de zak doen zodat ze die kunnen verbranden.

Daarna heb ik weer de was opgehangen, en gestreken. Ze hebben hier een strijkplank met een te gladde hoes overheen, alles glijdt er steeds vanaf, verschrikkelijk irritant.

Daarna geluncht, en zelfgemaakte pudding gegeten. Was gister namelijk ter sprake gekomen dat wij thuis altijd chocoladepudding/vla hebben. In Australië verkopen ze dat niet kant en klaar, maar ze hadden er een recept van. Jake had vanmiddag gemaakt, het had een erg rare bijsmaak.

Vervolgens heb ik de 2 auto’s uitgezogen en daarna met Alice een spelletje gespeeld. ’s Avonds zijn we naar het centrum gegaan want daar speelde ze een film af buiten tegen een muur aan. Mensen hadden heel het beddengoed meegesleept. Terwijl we zaten ze wachten tot de film zou beginnen hebben we pizza gegeten.

De film was ‘zookeeper’, een familiefilm. Was wel leuk, maar erg koud. Vanaf nu gaan ze het iedere zaterdag organiseren, volgende week draaien ze Ghostbusters, als we dan weer gaan worden er slaapzakken meegenomen.

Ik heb vandaag trouwens weer een paar wilde kangoeroes gezien in de verte, maar toen ik de camera erbij had gehaald waren ze opeens weg. Maar morgen ga ik ze voeren (en knuffelen)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 28868

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: