Museum dagje + Kangoeroes voeren - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Museum dagje + Kangoeroes voeren - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Museum dagje + Kangoeroes voeren

Blijf op de hoogte en volg Zjo

15 Januari 2017 | Australië, Geraldton

Veel gedaan vandaag. We zijn begonnen met vanochtend met een bezoekje aan Greenough Hamlet, een museumdorp waar verschillende gebouwen uit de 1800’s staan. Er was een school, 2 kerken, woonhuizen, politiebureau, kantoortje. Je kon binnenkijken en in de meeste stond nog de ouderwetse inrichting. Was wel leuk om te zien, en om de een of andere reden liepen er alpaca’s. De alpaca’s waren helaas schichtig.

Daarna zijn we naar een pioneersmuseum gegaan dat had een archief over de regio, ook kamertjes met oud meubilair uit hetzelfde tijdperk. Dat was niet zo heel erg interessant vond ik.

Vervolgens zijn we naar ‘two beaches’ geweest, waar de Greenough river en de oceaan elkaar net niet ontmoeten waardoor er door het midden een stand loopt. Daar was ik 4 jaar geleden ook geweest. Bij de rivier pelikanen gezien. Daar hebben we even rondgelopen.

Daarna zijn we even boodschappen gaan doen voor de komende dagen, want vanaf morgen gaan we dan toch maar echt kamperen.
Na het boodschappen doen zijn we nog even wat gaan drinken aan het strand van Geraldton. Toen was het inmiddels alweer half 5 en om 5 uur hadden we afgesproken weer terug te zijn bij de Tonkins want dan gingen we kangoeroe’s voeren. Chris was ook gevraagd om daar een aantal hanen te slachten... hij vroeg of we dat ook wilden zien maar daar voelden we niet zoveel voor dus we zijn samen met Kate en Lucy 10 minuten later vertrokken zodat de slachtpartij al voorbij was. Linda, de vriendin van Kate heeft namelijk best veel beesten zoals eenden, ganzen, kippen, kangoeroe’s, honden en vast nog wel meer want ik heb niet alles gezien. Blijkbaar was er een overschot aan hanen ontstaan en wilt ze die zelf niet de kop afhakken dus mag Kate of Chris dat komen doen.

Toen we daar kwamen bleek dat Jake ook had mogen proberen maar hij sloeg niet hard genoeg waardoor de kop er nog half aan hing... oke dan.

Ik heb weer een kangoeroe de fles mogen geven net als 4 jaar geleden, het waren trouwens dezelfde kangoeroe’s als toen alleen eentje minder want die was overleden. Ze zijn super tam dus je kunt ze gewoon aaien. Livia vond ze ook wel interessant.

Daarna weer terug naar de Tonkins, dat was nog 5 minuten rijden trouwens, om te eten. Kate kan goed koken, we hadden vandaag zelfgemaakte saucijzenbroodjes, zelfgemaakt kruidenstokbrood, komkommer en aardappelsalade met ei. Als toetje hadden we vanilleijs met verse passievruchten.

Morgenochtend gaan we afscheid nemen en vertrekken we richting Kalbarri en zullen we op een camping staan!

• 15 Januari 2017 - 16:49

Pap En Mam:

Zo vliegen de dagen voor jullie wel om hè? Heb je voor mij nog leuke foto's om te schilderen?