Hot Hot - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Hot Hot - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Hot Hot

Blijf op de hoogte en volg Zjo

14 Januari 2017 | Australië, Geraldton

Livia heeft goed geslapen in het tentje, ze werd wel om half 6 wakker maar heeft vervolgens bij ons in bed verder kunnen slapen. Ik was ook al wakker want hier hebben ze 2 hanen die begonnen al rond 5 uur met kukelen.

Na het ontbijt zijn we met zijn allen naar het strand gereden om te zwemmen. Het is vandaag 37 graden geweest. Bij het strand stond een aangenaam windje. Ik was vergeten dat de oceaan hier eigenlijk best koud is maar als je eenmaal aan de temperatuur gewend bent dan is het juist wel lekker dat het zo fris is met deze temperaturen.
Ik ben net al 4 jaar geleden naar het platform gezwommen (jaja mam, maar dit keren waren Kate en Chris er bij. Nog even met het bodyboard in het water gelegen, 2x gelukt om helemaal op een golf terug naar het strand te komen.

Livia heeft met Lars, Alice en Lucy op het strand gespeelt, dat vond ze erg leuk, het koude water daarintegen kon ze totoaal niet waarderen.
Na een klein uurtje zijn we allemaal gaan ‘lunchen’ bij een eettentje tegenover het strand, die zat er 4 jaar geleden nog niet. Ze hadden Lars verteld dat ze daar goede donuts hadden. Op het bord stond dat een donut $5,- (€3,60) kostte wat ik best wel veel vond totdat ik de donuts zag. Groot! Niet normaal. Kate vertelde dat ze dik zijn omdat ze 3 uur lang gerezen hebben. Volgens Lars de lekkerste donut die hij ooit heeft gehad en dat wil wat zeggen. Hij had de ‘Homer’ een donuts met roze glazuur en sprinkles en ik had de chocolate fudge met TimTam’s (chocolade wafelkoekjes). Ik kon hem met moeite op en was daarna een beetje misselijk maar het was wel lekker geweest.

De Tonkin’s gingen daarna boodschappen doen en naar huis en wij zijn nog de winkelstraat afgelopen. Lars heeft nieuwe slippers gekocht. Daarna zijn we nog naar het monument gelopen van een oorlogsschip waar de volledige bemanning van is omgekomen. Daarvoor moest je een
behoorlijk stuk omhoog lopen.

Terug bij de Tonkin’s zijn we daar nog in het zwembad gesprongen omdat het zo heet was, zelfs het water van het zwembad was behoorlijk warm. Livia heeft gezwommen met de zwemband om haar nek, eerst vond ze het niet leuk maar Lucy vermaakte haar en toen begon ze toch te lachen. Ik daar de rest van de middag doorgebracht.

Daarna zijn we de schapen gaan voeren, die hadden ze 4 jaar geleden nog niet. Ze krijgen goed te eten want ze waren allemaal groot en dik. Er was ook een lammetje. Livia was er bij en ze vond het geweldig, Terwijl we bij de schapen waren zagen we een aantal meter verder opeens 2 kangoeroe’s voorbij springen! De eerste levenden. Gisteren hadden we een aantal dode langs de weg gezien.

Livia vind de kippen die ze hebben maar vreemd, daar reageert ze niet zo enthousiast op als de schapen.

’s Avonds hebben we buiten (tijdens zonsondergang) taco’s gegeten, erg lekker.

Daarna zijn we de camper maar gaan inrichten want alle kleding zat nog in zakken. Toen Lars een pannenla opentrok krioelden daar honderden mieren in, blegh. We hebben ze allemaal weggepoetst met allesreiniger doekjes. Hopelijk waren dat de enige beestjes die we aan zullen treffen in de camper. Vandaag een grote vieze spin gezien in de groentetuin blegh.
Morgenavond gaan we naar een vriendin van Kate, Linda, om kangoeroe’s te voeren! Dit heb ik 4 jaar geleden ook gedaan, maar dat maakt niet uit, blijft leuk.

• 14 Januari 2017 - 17:01

Pap En Mam:

Veel plezier morgen bij de kangoeroe's.