The adventure has begun! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu The adventure has begun! - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

The adventure has begun!

Door: Zjody

Blijf op de hoogte en volg Zjo

22 September 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

We are in L.A. baby!

Vanmorgen zijn we wakker geworden in Los Angeles!

Gisteravond zijn we aangekomen (8 uur lokale tijd / 5 uur zondags ochtend in Nederland).
Ik was gisteren in het vliegtuig begonnen met een braaf verhaaltje over
dat we zaterdagochtend om half 4 uur zijn opgestaan en dat we door Monique en Mika zijn uitgezwaaid. Echter toen ben ik gestopt met typen omdat ik zooo ontzettend oververmoeid was want ik had maar 2 uurtjes geslapen en na het inchecken kwamen we erachter dat Lars en ik niet naast elkaar in het vliegtuig zouden zitten. Hierdoor was ik nog steeds gestresst/zenuwachtig.
Gelukkig hebben we met iemand kunnen ruilen en zaten we alsnog naast elkaar.

Ik neem ook alles terug van wat ik zei dat ik het vliegen ook leuk vond. Het was verschrikkelijk. Ik was zo ontzettend moe terwijl de reis nog maar net was begonnen. Hierdoor werd ik ontzettend misselijk. Lars kon nog redelijk slapen.

We landden precies zoals gepland op vliegveld Newark, hier moesten we vrij lang wachten voordat we Amerika binnen mochten. De douane officer vroeg waar ik naar toe ging en met wie. En aan Lars vroeg hij waar ons hotel in de buurt van lag, waarop Lars antwoordde dat het tegenover de Pizza Hut lag. Toen had die man in de gaten dat ik dus alles had gepland.

Nadat we de stempel hadden moesten we onze koffer van de band halen, doordat we zolang hadden moeten wachten konden we die zo pakken. Vervolgens moesten we ons koffer verderop weer inleveren.

Omdat we nu een binnenlandse vlucht hadden moesten we met een skytrain naar een ander gedeelte van het vliegveld, daar was inmiddels de gate al open. We kwamen een souvenirs winkeltje tegen en daar heeft Lars 2 NYPD (New York Police Department) t-shirts gekocht en ik een Super Bowl New York t-shirt. Toevallig hadden ze daar ook een doosje slaappillen dus die gingen ook mee.

Het vliegtuig was dit keer een stuk kleiner en helemaal vol. We moesten als laatste groep boarden en dat had als gevolg dat onze handbagage niet meer ging passen in de bakken boven ons. Onze trolleykoffertjes werden toen alsnog in het bagageruim gestopt.
De vlucht duurde 6 uur. En ik heb zowaar een uurtje kunnen slapen! Halleluja. Lars heeft in totaal 3 uur kunnen slapen maar had toen maagpijn en voelde zich ook niet helemaal meer goed.

Als 2 zombies zijn we daarna uit het vliegtuig gestapt en omdat het een binnenlandse vlucht was hoefde we dit keer niet meer door de douane maar moesten we wachten op ons koffer en daarna konden we naar buiten! We zagen palmbomen en het was een aangenaam temperatuurtje!!

We zijn toen ingestapt in een bus die ons naar het autoverhuurbedrijf heeft gebracht. We mochten na wat papierwerk een SUV van de parkeerplaats uitzoeken. De meeste waren al bezet en we konden alleen nog kiezen tussen een Jeep Patriot en een Nissan Rogue. Het is de laatste geworden want de Jeep had niet echt veel bagageruimte. Geen Ford Escape dus zoals verwacht.

Daarna gingen we kennis maken met het Los Angeles verkeer. Het was inmiddels 19.00 en enorm druk op de weg. Normaal was het een half uur rijden naar het hotel (dwars door LA heen) maar we hebben er denk ik een uur over gedaan. Heb al een aantal hoge gebouwen gezien. De tomtom werkte goed dus we hadden het hotel snel gevonden.

We hebben ons toen ingecheckt en zijn meteen gaan slapen.

Om kwart voor 7 zaten we vanmorgen al aan ons ontbijt en daar hebben ook meteen onze eerste fattie gespot. Een enorm maar echt énorm dikke vrouw zat in het ontbijt zaaltje. '

De plannen voor vandaag zijn in ieder geval naar de Walmart voor een koelbox en wat eten en drinken.

  • 22 September 2013 - 19:37

    Mam:

    Hallo globetrotters,

    Geen leuk begin van de reis dus. Maar ja, te weinig slaap van te voren en te veel stress, dan kun je dat verwachten. Volgende keer toch maar pillen van thuis meenemen he?

    Maar gelukkig goed aangekomen en hopelijk wordt het vanaf vandaag genieten.

    Groetjes,
    mam en pap

  • 22 September 2013 - 22:48

    Joris:

    Leuk te lezen dat jullie goed zijn aangekomen.

    Have fun!!

    Gr. Joris

    Welterusten.

  • 22 September 2013 - 23:01

    Monique:

    Vanaf nu lekker uitgerust kunnen genieten, heerlijk toch!
    Groetjes van iedereen hier en veel plezier,
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 28873

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: