Met camper naar geraldton (420 km) - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Met camper naar geraldton (420 km) - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Met camper naar geraldton (420 km)

Blijf op de hoogte en volg Zjo

13 Januari 2017 | Australië, Geraldton

Na het ontbijt de koffers ingepakt. Om 10.00 kwam een taxi met een kinderzitje. Het bleek een busje te zijn bestuurd door een kerel met een tulband. Rond 10.30 waren we bij het camperverhuurbedrijf daar stond al een mooie camper klaar ben met Lars zijn naam achter de vooruit.

Er stond een autostoel in voor Livia maar dan op de peuter stand dus rechtop met het gezicht naar voren. Ik vroeg of die ook anders kon maar volgens die man niet. Aangezien er de handleiding aan hing maar even voor de zekerheid gekeken. Het kon dus wel. Vervolgens moest de halve bank uit elkaar gehaald worden door die man om het voor elkaar te krijgen, maar het is gelukkig gelukt. Enige nadeel is dat de stoel zo ver uit steekt dat de tafel niet meer past tegelijkertijd.

De camper ziet er voor een camper luxe uit het heeft een keukentje met alles er op en er aan, fatsoenlijk formaat koelkast, genoeg kastruimte en een mini badkamertje met douche en wc. Ook hebben we een tv. Er zit een vast bed in en slaapruimte boven de cabine.

Het links rijden gaat Lars gelukkig goed af. We hebben besloten om direct naar de Tonkin’s te rijden. De rit duurt normaal 5 uur maar wij hebben er iets langer over gedaan omdat we een paar keer gestopt zijn bij roadhouses (tankstations in de Middle of nowhere) om even naar de wc te gaan of om wat te drinken/eten.

Om kwart voor 7 kwamen we dan eindelijk aan bij de Tonkin’s. Ze kwamen al ons allemaal begroeten. Kate en Chris waren net bezig met het avondeten te maken dus we konden zo aanschuiven. Ze hadden ook een cadeautje voor Livia, een gebreide/gehaakte deken met een koala patroon. Kate vertelde dat deze was gemaakt door een Nederlands meisje dat ooit hun eerste Helpx was en in Melbourne woont, zij maakt zulke dekens om te verkopen voor het goede doel (flying docters). Ik had ook wat dingen voor hun meegenomen, een Engels kookboekje met Nederlandse recepten, De Ruyter en Venz mini verpakkingen aangezien ze hier geen hagelslag en vlokken kennen. Stoofwafels in een Delfs blauw blik, snoeppapier, schoolkrijt drop en een grote platte droplolly.

Ondanks onze glamper slapen wij vannacht in het super deluxe gastenverblijf wat 4 jaar geleden nog in aanbouw was. Livia mag wel alvast kamperen zij ligt momenteel te slapen in het pop up tentje van Ruben/Milan (bij ons op de slaapkamer, niet buiten).

Morgen nemen ze ons mee naar het strand en ze willen Lars gaan laten bodyboarden.. we shall see ;)

• 13 Januari 2017 - 17:30

Pap En Mam:

Super dat het allemaal naar wens verloopt. Voor morgen een mooie dag gewenst en doe de fam. Tonkin onze hartelijke groeten.