Het leed dat file en ziekenhuis heet. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Het leed dat file en ziekenhuis heet. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Het leed dat file en ziekenhuis heet.

Door: Zjody

Blijf op de hoogte en volg Zjo

11 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Los Angeles

Full America Experience gehad vandaag.

Ik heb sinds vorige woensdag een blaasontsteking en na wat pillen en héél veel drinken was het nog steeds niet over en sinds gisteravond was er een rugpijn bij gekomen. Volgens google kan dit wijzen op een nierbekkenontsteking. Dus vannacht maar de verzekeringshulplijn opgebeld. Ze hebben een dossier voor mij aangemaakt, verder konden ze geen advies gegeven over ziekenhuizen oid.

Vanochtend het eerste en letterlijk het beste ziekenhuis van LA gegoogled. Daar aangekomen kreeg ik een telefoonnummer van de informatiebalie wat ik moest bellen. Na veel informatie te hebben gegeven, 4x doorverbonden te zijn ging iemand proberen om een afspraak bij de uroloog voor mij te maken.

De afspraak zou pas om kwart over 2 ’s middags zijn. Daar had ik niet zoveel trek in en toen ben ik maar naar de eerste hulp gegaan. Na daar weer opnieuw informatie te hebben gegeven, bloeddruk en hartslag op te hebben gemeten, moest ik in een potje plassen. Daarna moest er bij een andere balie nog wat formulieren ondertekend worden. Uiteindelijk werd ik naar binnen geroepen en begon er iemand op mijn blaas te drukken en op mijn nieren te kloppen. Met mijn nieren was niks mis, gewoon een blaasontsteking die wat lang duurde. Ik kreeg antibiotica en een pijnstiller voor geschreven.

Om het verhaal even in te korten. Grapje kostte incl de pillen 600 dollar. Hopelijk krijg ik het allemaal vergoed.

Met dat gedoe was onze hele ochtend gevuld.

Daarna wilde we naar de Warner Bros Studio’s. Maar iets ging er mis met de tom tom en het adres wat ik had waardoor we ergens verkeerd terecht kwamen. Bij de starbucks (gratis internet) maar opgezocht wat het wel moest zijn.

Uiteindelijk na een hoop file (uiteraard) hebben we het weten te vinden.

We hebben een tour gedaan door de studio’s. Met een tramtreinje/verlengd golfkarretje zijn we door de studio’s gereden. Het is echt een heel dorp met eigen kazerne en al. Vrachtwagen rijden af en aan met de ‘props’ (decorstukken). Hele straten waren opgebouwd maar waren kaal, de deuren hadden geen klinken, de etalageruiten hadden geen winkelnaam erop e.d. Zo kunnen ze voor iedere film/serie/videoclip het helemaal stylen dat het iedere keer een straat lijkt uit een heel andere stad.

We zijn in de studio geweest van Two and a Half Men. Die werken met een live publiek. We hebben op de tribune gezeten maar er waren geen opnames of werkzaamheden op de set.

We zijn in Central Perk geweest, het cafe van Friends. We hebben heel veel kostuums gezien van superman/batman/Harry Potter en een aantal voertuigen.

In een ‘ straat’ waren ze een serie aan het opnemen, heart of dixie als ik het goed heb. Daar mochten we geen foto’s van maken, maar was wel mooi om van een afstand te zien hoe het in zijn werk gaat.
Zelfs hier hebben we geen enkele bekende acteur zien rondlopen!
Was echt heel gaaf om te zien.

Daarna zijn we in de file terug naar het motel gereden om hier even snel een deken en wat snacks te pakken om vervolgens weer terug in de auto en de file te gaan staan.

Vanavond zijn we namelijk naar een drive inn bioscoop geweest! Kei gaaf. Door de file waren we 20 minuten te laat. Het was eigenlijk een grote parkeerplaats en in iedere hoek staat een groot scherm met een andere film. Dus je kon kiezen uit 4 films. Omdat het weekend was draaien ze er 2 achter elkaar. Via een bepaalde radiofrequentie hoor je via je autoradio het geluid van de film.
Als eerste hebben we Gravity gezien. Een film met George Clooney en Sandra Bullock. Was wat bizar en een slecht einde.
Daarna werd op het scherm de film Prisoners getoond. Een film van meer dan 2,5 uur over een 2 kindjes die geknipnapt worden. Ook weer een slecht einde, denk je namelijk dat alles goed komt, hmmm maar toch niet helemaal.

Zo dat was een lange vermoeiende dag.

Morgen is helaas onze laatste volledige dag 



  • 12 Oktober 2013 - 10:32

    Mam:

    pfffff ik word al moe als ik het lees.
    hopelijk voel je je snel wat beter nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 28825

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: