San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Zjody

Blijf op de hoogte en volg Zjo

06 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag stereotype toerist uitgehangen. Gister al uitgezocht waar we ‘goedkoop’ een hele dag konden parkeren. Dit was in de buurt van pier 35. Een paar meter lopen van pier 39 waar allerlei souvenir winkeltjes liggen. Hier hebben we rondgelopen en naar de zeeleeuwen gekeken die op vlonders liggen bij de pier.

Daarna zijn we verder over Fishermans Warf gelopen. Toen kregen we honger en zijn we naar.. Applebees gegaan voor lunch. Deze Applebees had een grote glazen wand waar je zo over het plein van Fishermans Warf kon kijken.

Na het eten hebben we tickets gekocht voor een hop on hop off bus. Onze eerste stop was bij Golden Gate Park. Hier hadden we gister geen parkeerplek kunnen vinden. We hebben hier even rondgelopen. Veel mensen die we zagen waren onder invloed, hippieachtig of dakloos. Een kerel viel met fiets en al op de grond en had het niet meer in zich om op te staan.

Onze volgende stop was de Golden Gate Bridge, ook hier hadden we gister geen parkeerplaats kunnen vinden. We hebben nu foto’s kunnen maken en er een klein stukje op gelopen. Je hebt er mooi uitzicht op de stad en op Alcatraz.

Als laatste zijn we bij China Town uitgestapt. Hier hebben even langs de winkeltjes gelopen. Maar om de paar meter waren steeds weer dezelfde soort winkels. We hebben bij een eettentje even snel wat gegeten en gedronken en zijn toen terug naar de halte gelopen.

Terug bij het hotel werd duidelijk dat het football team vandaag een wedstrijd heeft in het Coliseum stadion, wat hier vlakbij ligt. Gister was het honkbal en vandaag hebben het omgebouwd naar een football stadion. Het hotel verkocht zijn parkeerplaatsen aan niet-gasten voor 20 dollar. Op de parkeerplaats waren verschillende mensen vanuit hun truck aan het barbecueën in Raiders outfit.

In het hotel hebben we de was gedaan en bekeken waar we morgen willen overnachten. Morgen gaan we namelijk beginnen aan de rit terug naar Los Angeles. Twee derde van de reis zit er nu helaas al op. We hebben een hotel gevonden in Monterey een plaatsje 2,5 uur rijden onder San Francisco.

• 09 Oktober 2013 - 08:20

Joris:

Hebben jullie niet tussen de zeeleeuwen gelegen??