Weer warm - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Weer warm - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Weer warm

Door: Zjody

Blijf op de hoogte en volg Zjo

04 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Oakland

Vanochtend werden we wakker met een temperatuur van -5 graden!! Het flesje water dat in de auto stond was bevroren. Tijd om hier weg te gaan en betere temperaturen op te zoeken.

Via de Tioga Pass zijn we dwars door Yosemite gereden. Volgens de ranger mochten we niet stoppen om foto’s te maken. Hebben we lekker toch gedaan (net zoals de rest). Het zag er mooi uit, jammer dat we er niet konden blijven. Ergens vind ik het ook niet heel erg want in tent daar was net zo koud geweest als in de huifkar.

Aan het einde van yosemite zagen we veel zwartgeblakerde bomen en het rook erg nog naar verbrand hout.

We zijn eigenlijk aan een stuk door gereden naar Oakland. Onze enige stop was het Cowboy Museum in Oakdale. Het bleek maar heel klein te zijn. We kregen een tour door 2 ruimtes door klein 94 jarig vrouwtje wat half doof was. Ze zij dat we erg geluk hadden om in het beste cowboy museum te kunnen zijn. Het cowboy zijn leeft hier nog steeds heel erg. In plaats van gym op school krijgen hier o.a. de meisjes rodeo rijden en lasso werpen.
The little house on the prairie werd hier in buurt voor 2 jaar opgenomen, vertelde ze.

Om 4 uur waren webij ons hotel. Inmiddels was het 29 graden, dat lijkt er meer op!

Vanavond hebben we gegeten bij Applebees.

Morgen gaan we San Francisco verkennen.

• 05 Oktober 2013 - 10:56

Mama:

Mooie natuur overal, heeft dat vrouwtje die foto van samen gemaakt? Opvallend is, dat jullie niet veel dieren zijn tegengekomen. Hoe is het met je blaas?

Groetjes,
    mama en papa...xx