Death Valley - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Death Valley - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Death Valley

Door: Zjody

Blijf op de hoogte en volg Zjo

02 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Bishop

Vandaag helaas afscheid moeten van Las Vegas en ons geweldige hotel. We zijn nog eerst even naar het Las Vegas Sign gereden voor foto’s. Daarna naar Dunkin Donuts voor een doosje donuts. Deze donuts zijn het lekkerste dan die we tot nu toe hebben gehad.

Vandaag stond Death Valley op het programma. De highway gaat dwars door het park. We konden helaas door de shutdown geen zijwegen nemen naar uitzichtpunten. Death Valley is een stuk woestijn dat op sommige plekken onder het zeeniveau ligt. Hierdoor is het er bloedheet (38 graden vandaag) terwijl het een half uur verder op een stuk hoger is en nog maar 24 graden. Het landschap is heel wisselend, van klei naar rotsen, van zoutvlaktes naar zandduinen.

In Furnace Creek, een ‘dorpje’ wat in Death Valley ligt had de winkels en restaurantjes gewoon open. We hebben hier wat bij een buffet gegeten. Was niet heel duur maar de kwaliteit was ook niet heel geweldig.
Daarna zijn we verder gereden en een aantal keer gestopt langs de weg om foto’s te maken.

Het hotel wat we hebben is in Bishop. Een dorpje met heel schattige winkeltjes, die gaan we morgen maar even bekijken. We kwamen pas na half 6 hier aan, dus hebben wat gegeten en toen terug naar het motel. De zon is hier al snel achter de bergen, en dan koelt het snel af.

Het internet hier valt de hele tijd uit, de foto’s gaan vandaag waarschijnlijk niet lukken.

Morgen hoeven we gelukkig niet de hele dag te rijden, maar anderhalf uur naar Bridgeport. Hopelijk wordt morgen de shutdown opgeheven. Maar zal wel niet.