Las Vegas! (3) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Las Vegas! (3) - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Las Vegas! (3)

Door: Zjody

Blijf op de hoogte en volg Zjo

01 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanochtend zijn we begonnen met een ritje naar Pawn Stars. We hadden de auto geparkeerd toen er een man naar ons toe kwam om te vertellen dat ze op dat moment net aan het filmen waren en dat het ongeveer 1 uur tot anderhalf uur niet mogelijk was om naar binnen te gaan. Hij gaf ons toen een kaartje van Rick’s Restorations, een bedrijf wat ook een show heeft wat American Restoration heet. Maar geloof ik word die show niet op Veronica of Discovery Channel uitgezonden (wel op History Channel).

Ik kende het in ieder geval niet, wel werken ze soms samen met Pawn Stars, als ze bij Pawn Stars items krijgen die gerestaureerd moeten worden.

Maar voordat we daar naar toe gingen wilde Lars eerst naar de Apple winkel om een Iphone te kopen voor zijn moeder. Deze winkel bleek (na lang zoeken) in een winkelcentrum op the strip te liggen. De kerel van de Apple winkel vertelde dat we telefoons gelockt waren voor alleen gebruik in Amerika en dat we er dus niks aan hadden in Europa. Dus geen Iphone 5S gekocht, daarnaast waren ze zowiezo al voor vandaag uitverkocht.

We hebben in het winkelcentrum ontbeten met het typische Amerikaans ontbijt: roerei, bacon en toast.

Daarna zijn we dus naar Rick’s Restorations gegaan, hier gaven ze een gratis tour door het bedrijf en kon een aantal koelkasten, jukeboxes, kassa’s e.d. zien die ze hadden opgeknapt. Er liep een man (Tyler) rond die in de show voorkwam. De tour ging langs de werkplaatsen en duurde 10 minuten. Lars heeft daarna in het souvenirswinkeltje een (werk)blouse gekocht.

Inmiddels was het al heel wat later dus ze zouden gestopt moeten zijn met filmen bij Pawn Stars. Er stond weer een rij buiten maar daar hebben we net 5 minuten in gestaan voordat we naar binnen konden. De man die bij de deur stond vertelde dat er veel Nederlanders kwamen. Er liep veel personeel rond maar geen Chumlee en de anderen, dat was wel heel jammer. Ze hadden ook veel reclame shirts, bobble heads, sleutelhangers e.d. van de show te koop. Lars heeft er iets moois voor mij gekocht.

Vervolgens zijn we terug naar het hotel gereden om kaartjes te kopen voor de Cirque du Soleil show die in ons hotel speelt. Ze hadden een actie waar het 2e kaartje maar 10 dollar was. In het hotel hebben we ook meteen het internet gebruikt om op te zoeken hoe we bij de Hoover Dam konden komen, dat was ik namelijk vergeten in de reisgids te zetten.

Qua shutdown was daar in ieder geval niks te merken. We hebben over de Hoover Dam gelopen. Toen ik vanaf de rand naar onder keek was ik niet heel erg onder de indruk. Ik had het groter verwacht. Sinds 3 jaar hebben ze tegenover de Hoover Dam een hoge brug gebouwd waar je ook op kan lopen. Toen we vervolgens naar op stonden en uitkeken op de Hoover Dam leek het veel gigantischer en meer zoals in de films/op tv.
Daarna hebben we even snel wat gegeten bij een Mac langs de weg. Daarna omgekleed voor de show. Zaal ging op 7 uur open en de show begon om half 8. In dat half uur liepen er al verschillende acteurs/acrobaten door het publiek ter voorbereiding. De show was echt geweldig mooi!

Omdat we morgen uit het hotel vertrekken zijn we na de show nog in de achtbaan geweest. Die was écht te gek, het is een lange baan met loopings, schroeven en afdalingen, had niet verwacht dat die zo leuk zou zijn.

Morgen gaan we door Death Valley rijden, na wat gegoogle blijkt de Highway die door het Nationaal Park gaat niet gesloten te zijn, echter wel alle uitkijkpunten. Erg jammer natuurlijk maar dat wordt dan maar foto’s maken vanuit de auto.

Vrijdag zouden we in een tent slapen in Nationaal Park Yosemite. Dat gaat waarschijnlijk niet door als er niks veranderd. Gelukkig las ik op de site dat het betaalde bedrag gewoon teruggestort wordt. Tegen die tijd moeten we even een hotel zoeken als vervanger. De weg door Yosemite is gelukkig ook nog open.