Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Fremantle - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Fremantle

Blijf op de hoogte en volg Zjo

01 Februari 2017 | Australië, Fremantle

Wat rustiger aan gedaan vandaag. Vanmorgen de was gedaan en daarna naar het strand. Het strand was geen groot succes. Toen ik het water in ging zag ik al vrij snel een kwal voorbij zwemmen. Een oude man die zag dat ik ergens van schrok, hij was met nog een paar oude vrouwen aan het wandelen door het water. Hij vertelde dat hij al meerdere keren was gestoken bij zijn enkels, maar dat maakte hem niks uit. Als het pijn doet dan moest je er maar wat zand op wrijven. Oke doei.

Op het strand zelf waren veel mieren, dus erg aangenaam was het niet. Toen Livia begon te huilen zijn we maar weer naar de camper gegaan. Toen hebben we het zwembadje voor het eerst gebruikt om haar in te wassen, ze zat behoorlijk in het zand. Ze vond het erg leuk om in het water te zitten.

Toen we allemaal gewassen waren zijn we naar de bushalte gegaan. Dit keer had ik wel genoeg cash bij. Dit keer was er ook een vriendelijke buschauffeur. Bij deze was de ritprijs opeens een stuk lager (hadden we in principe gisteren wel gewoon mee kunnen gaan). We zijn naar de gevangenis gelopen. Daar kun je met een tour het gebouw verkennen. Er zijn 3 verschillende tours, een over het leven in de gevangenis, een over de ontsnappingen en een door de tunnels. Aangezien we een kinderwagen bij ons hadden waren we min of meer verplicht om de tour over het leven in de gevangenis te doen. Was heel interessant. Een vrouw vertelde dat de gevangenis vanaf 1859 in gebruik is genomen en pas in 1991 (!!) is gesloten. Ook werden er executies uitgevoerd, door middel van een galg. Deze hebben we ook gezien. Er zijn er 44 opgehangen, waarvan 1 vrouw (die 3 van haar stiefkinderen zou hebben vermoord). Gevangenen zonder dagbesteding in de vorm van ‘werk’ moesten 8 uur per dag op de binnenplaats verblijven. Pas in de jaren 60 of 70 is er een afdak geplaatst, tot die tijd hebben ze steeds in de volle zon moeten staan.

Na de tour zijn we nog eens door Fremantle gelopen, weer boodschappen gedaan en daarna nog even wat gegeten bij een bakkerszaak. Weer veel daklozen, drugsverslaafden en dronkenlappen gezien. Er was een ook een meisje die we een paar keer zagen, die droeg een bikinitopje met een joggingsbroek. Op een gegeven moment zagen we hoe een oudere dikkere kerel haar aan het betasten was, die zag blijkbaar zijn kans schoon. Het meisje was echter toch niet zo ver heen dat ze dat liet gebeuren dus toen ze zij dat hij haar niet moest niet aanraken stopte hij ook. Bah bah.

Daarna met de bus terug. Omdat we niet precies wisten wanneer we moesten uitstappen zijn we een halte te vroeg uitgestapt. Hebben we nog even door een nieuwbouwwijk gelopen. Betonnen huizen zijn hier helemaal in, en dan het liefst in een grijstint. Er wordt hier ontzettend veel gebouwd.

Daarna niet veel meer gedaan.

Morgen naar Rottnest Island!

• 01 Februari 2017 - 16:30

Mam En Pap:

Fijn weer gehad vandaag? Veel plezier morgen bij de knuffeldieren.