Eerste echte dag vakantie! - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Eerste echte dag vakantie! - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Eerste echte dag vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Zjo

12 Januari 2017 | Australië, Perth

Na het douchen zijn we gaan ontbijten in het hotel. Livia heb ik brood met vegitmite gegeven maar dat vond ze toch echt heel erg niet lekker. Vegimite is een Australisch broodbeleg wat denk ik ook alleen Australiërs lekker vinden, het ziet er uit en heeft de structuur van donkere chocolade pasta maar het is iets met gist. Het ruikt ook heel vies.

Daarna zijn we naar het centrum gelopen, ik herkende nog veel van toen ik er 4 jaar geleden was. Ik heb 2 zomerjurkjes gekocht en Lars een korte broek en 2 Levi’s broeken. Inmiddels heb ik een ook nieuwe tas, had de oude die ik nog in Florida had gekocht extra niet meegenomen aangezien daar de hengsels van versleten waren. Ook zijn we bij de Telstra winkel geweest. Telstra is de grootste provider in Australië en die verkopen ook een soort mobiele modems. Je hebt dan via een klein zwart apparaatje waareen simkaart in zit en die zorgt voor Wifi voor max. 10 apparaten, 6 GB per maand. Toen we dit een uur later op de hotelkamer eens gingen installeren en uittesten kwamen we er achter dat we maar 3 GB hadden (en dat de laptop heel veel wifi verbruikt want na 15 min. waren we al bijna 1 GB kwijt waarschijnlijk door een windows update?).
Dus wij weer terug naar de Telstra winkel en aangegeven dat we 6 GB waren beloofd. Toen werd aangegeven dat dit alleen geldt wanneer je het meerdere maanden gaat gebruiken en dat het bedrag dan automatisch van je rekening af zou worden geschreven, maar die jongen ging wel even regelen dat we evengoed 6 GB zouden krijgen.
Toen hij even later liet zien hoe de site e.d. werkte om het verbruik te zien had hij er perongeluk 6 GB bij gegeven ipv de extra 3 die we misten. Dus dat maakte het verlies van die eerste gigabyte wel goed.

Inmiddels was het lunchtijd en zijn we met de bus (die zijn in Perth gratis) naar Kings Park gegaan. Kings Park is het grootste stadspark van de wereld. Er staan heel veel mooie bomen en planten en je hebt er een geweldig uitzicht op de stad omdat het park iets hoger is gelegen. Na een lunch (die voor Lars uiteraard bestond uit een burger) hebben we een gratis begeleide wandeling gedaan langs alle oorlogsmonumenten die er in het park staan. Dit park heeft namelijk de meeste oorlogsmonumenten. Alle monumenten zijn gericht op alleen West Australië. Niet alleen de eerste wereldoorlog komt aan bod maar ook de oorlog in Irak en Afghanistan. Ook vertelde de vrijwilligster die de tour gaf over de bomen en planten. Heel veel bomen zijn geplant door mensen van het Engelse koningshuis of andere belangrijke personen. Na de tour hebben we nog door de botanische tuin gelopen.
Met de bus zijn we vervolgens weer terug naar het centrum gegaan. Toen wilde ik naar de bell tower, een nieuwe toren die nog niet af was toen ik er 4 jaar geleden was. Met een geweldig grote omweg omdat mijn kaartleeskunsten het vandaag lieten afweten kwamen we er aan en bleek het al gesloten te zijn voor die dag. Wel nog even daar op het terras gezeten omdat er een mooi uitzicht was de op Swan River.

Daarna terug naar het hotel, Livia was na haar potje erg moe en huilerig dus daar konden we niet meer mee naar een restaurant. Ik ben toen maar een pizzaria gaan zoeken want de roomservice kaart was niet echt geweldig. Dus pizza op bed gegeten.

Morgen gaat onze road trip beginnen! Om 11:00 hebben we de afspraak staan om de camper (of glamper?) op te halen :D