Lucky me - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Lucky me - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Lucky me

Blijf op de hoogte en volg Zjo

29 Mei 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Vanmorgen de wekker om kwart voor 6 gezet gezet want we moesten om half 8 vertrekken om op tijd te komen voor het zeekoeien zwemmen.
Ik werd iets voor de wekker wakker en kwam er vervolgens achter dat deze helemaal niet aanstond! Ik had de tijd aangepast maar niet de dag dus hij stond nog op donderdag. Gelukkig maar dat ik wakker was geworden en niet meer heb omgedraaid.
Daarna ontbeten, koffers en tassen weer ingeladen en onderweg naar Crystal River (anderhalf uur rijden).
Ik was vergeten te reserveren, dusik heb ze meteen om 8 uur gebeld (toen we al onderweg waren). Gelukkig waren er nog precies 2 plekjes vrij!

Na het aandoen van de wetsuit, instructievideo bekijken, zijn we met een busje naar een haventje gegaan (2 min. rijden) om vervolgens in een bootje te stappen. De boot was amper weg gevaren voordat we al een zeekoe in het water zagen drijven!
De zeekoeien moet je heel rustig benaderen want bij iedere vreemde beweging of hard geluid zwemmen ze weg.
Dus iedereen had een snorkel en duikbril aan en een pool-noodle om makkelijk te blijven drijven (behalve Lars, die had geen zin dus die bleef op de boot om samen met de zeekoeien-mevrouw rondspeuren naar de beesten).
De eerste zeekoe die we zagen was vrij snel weer verdwenen, poging 2 was al een stuk beter. Ik hing recht boven het beest, het water was wat troebel maar je zag het grote grijze lichaam, was nog even zoeken wat de voor of achterkant was, het was er wat dieper. Soms komen ze omhoog om te ademen, ook een keer toen ik er recht boven hing, toen werd ik ook een beetje opgetild.
Bij de derde keer dat we het water ingingen had ik ook geluk want ik zag hem meteen en ik kon hem goed volgen, de zeekoe was aan het grazen onderwater. Ik heb er geaaid, beetje ruwe huid met hier en daar wat haartjes.
Op het laatst had bijna niemand meer zin om weer het water in te gaan. Pech voor de rest want op het laatst was er een zeekoe die zich op zijn rug draaide zodat ik aan zijn buik kon kriebelen en vervolgens kwam hij recht omhoog en kon ik zijn kop aaien en zijn schattige (relatief) kleine voorflippers zien. Ik was als enige bij het beest, helaas is hiervan geen foto gemaakt.

Ik vond het echt de moeite waard.
We zijn daarna richting Orlando gereden waar we onze laatste nacht gaan doorbrengen :(
Morgen gaan we alweer naar huis.
We hebben voor de laatste keer bij Applebees gegeten, dat is toch het meest gezellige en redelijk betaalbare restaurant. Ik had tomatensoep en een salade en Lars uiteraard een hamburger. Daarna hadden we als toetje een warme brownie met vanille-ijs. Jam!

De rest van de avond zijn we bezig met de laatste inkopen en de koffers inpakken. Het wordt erg lastig om alles mee te krijgen, hopelijk accepteren ze een koeltas als tas bij het handbagage wat we al hebben.

Morgen om half 3 moet de auto ingeleverd zijn en om 7 uur stijgen we op. Zondag om 11 uur zijn we weer terug op Schiphol.

Het was een superduper geweldige fantastische reis en we vinden het jammer dat het al is afgelopen.

  • 30 Mei 2015 - 07:14

    Mam En Pap:

    tja d'r ès 'n tiet van komme en 'n tiet van goan......:)

    Wij wensen jullie een goede reis met een zachte landing......:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 28782

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: