The Everglades - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu The Everglades - Reisverslag uit Naples, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

The Everglades

Blijf op de hoogte en volg Zjo

27 Mei 2015 | Verenigde Staten, Naples

Vandaag zijn we naar de Everglades gereden.
Door dit natuurpark ligt een lange recht weg. Langs de weg werd al vanaf het begin door verschillende bedrijven een airboat tour aangeboden.
Wij zijn bij het Safari Everglades park gestopt. Daar hebben we in een zo'n boot met 2 grote ventilators gezeten. Het waterpeil was erg laag, echter doordat het een aangelegd kanaal was konden ze er water aan toevoegen, echter alle zijbeekjes e.d. lagen droog, het was een graslandschap geworden.
Tijdens de tour hebben we super veel alligators gezien! Die drijven overal rond. Ze schijnen 4 mensen per jaar aan te vallen, maar dat zijn mensen die ze gaan voeren en uit het water lokken.
Na de tour was er een alligator show waar een kerel tussen de alligators zat. Het schijnt dat de beesten 95% van hun leven helemaal niks doen, ze liggen of drijven alleen maar.
Daarna nog even door het safaripark gelopen, maar door de droogte was er niks te zien.

We zijn toen verder gereden en hebben gekozen om stuk over onverharde weg te rijden door het gebied. Er waren daar weinig alligators te zien, een stuk of drie. Wel een groepjes gieren, heel veel libellen en allerlei vliegenbeestjes en hele grote krekels.

Daarna hebben we nog gestopt bij een looppad die overduidelijk over het water hoorde te lopen, maar ja er was geen water. Het enige wat we daar hebben gezien is een hagedisje en een roofvogel.

Het was vandaag weer erg heet en zweet weer dus we hebben niet veel gewandeld.

Inmiddels zijn we in Naples, een kust plaats aan de Mexicaanse Golf. We hebben bij Pizza hut 2 pizza's gehaald en zijn naar de pier van Naples gereden. Hier hebben we op het strand de pizza gegeten. Ik kon hem maar half op, en heb de korstjes aan de meeuwen gevoerd. Het leek heel even of de meeuwen uit alle uithoeken aan kwamen vliegen maar het bleef bij een groepje van een stuk of 15. Op einde waren de beestjes zo vol dat er nog maar 4 geïnteresseerden stonden.

We zijn toen over de pier gelopen en zagen een dolfijn zwemmen!!
Daarna de zonsondergang bekeken, die is hier heel mooi want hij gaat hier onder in de zee en dat was niet het geval toen we aan de oceaankant zaten.

Daarna nog even langs het water gelopen, hier liggen wat meer schelpjes, echter niet hele indrukwekkende.

Bij het motel hebben we nog in het zwembad gezwommen onder de sterren.

Morgen gaan we richting Tampa om weer terug te keren in Orlando komende vrijdag. Zucht.. het einde is in zicht :(

• 28 Mei 2015 - 09:55

Pap En Mam:

Waarom krijgen we geen foto's meer te zien?.............:(............:(