HÉÉÉT - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu HÉÉÉT - Reisverslag uit Kalgoorlie, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

HÉÉÉT

Blijf op de hoogte en volg Zjo

27 Januari 2017 | Australië, Kalgoorlie

In alle vroegte vertrokken uit Esperance en richting Kalgoorlie gereden. Het was al vroeg warm en tegen de tijd dat we in Kalgoorlie waren (rond half 1) was het bijna 40 graden.

De eerste camping die we tegenkwamen hebben we voor 2 nachten geboekt. De camping zelf stelt niet heel veel voor, we staan op asfalt, wel een voordeel dat de camper vrij recht staat.

We waren vroeg vertrokken omdat we graag de toeristen mijn wilden bezoeken en die is op zaterdag niet open. Dus zodra de camping geregeld was en we een boterham hadden gegeten zijn we daar naar toe gereden. Het was eigenlijk meer een museum, de oude apparaten e.d. en oude mijnhutjes stonden er, maar ook een enorme dumptruck en shovel stonden er. Op de dumptruck kon je op, blijkt dat er echt een hele kleine minicabini op zit. We hebben er een tijdje rondgelopen totdat Livia en ik de hitte moet waren. We hebben even in de airco van het inganggebouw gezeten en toen zijn zelf goud gaan ‘pannen’. Ze hadden een aantal ‘vijvers’ die met elkaar verbonden waren waar je naar goud kon gaan zoeken. Met een blikje moest je wat modder in een goudpan doen en met een ronde beweging moet je het water eruit gooien. In de overgebleven modder moet je dan zoeken naar glitterige stukjes. Ik meende steeds dat ik iets gevonden had totdat Lars een echt glinsterige milimeter had gevonden. Dus die hebben we nu in een potje zitten.

Daarna zijn we boodschappen gaan bij de supermarkt.

Toen we terugreden naar de camping was het in de camper inmiddels 37 graden. Uit de kraan komt inmiddels geen koud water meer. De airco van de camper kan het niet aan, de lucht werd niet gekoelt die eruit kwam. Terwijl ik dit typ is het eindelijk aan het afkoelen binnen, het is nu 31 graden. Goed te merken dat we nu niet meer bij de oceaan zitten, het koelt niet meer af ’s avonds.

Na het avondeten ben ik even in het zwembad hier gesprongen, dat was wel erg lekker. Alleen de zon was toen bijna onder en het bad was maar open tot zondsondergang dus ik werd er al gauw uit weggejaagd.
Ik ging net douchen in het sanitair gebouw, de shampoo was gewoon heet, in het gebouw zelf was het geloof ik 50 graden, ik had bij de douche alleen de koude kraan open gedraait en nog kwam er warm water uit.

Voor morgen hebben ze 37 graden voorspeld en 60% kans op regen.
Nog een warme douche dus. Vanaf maandag wordt het 28 graden, kijk er naar uit.

Livia lijkt er zowat geen last van te hebben. Gisteren zagen we dat ze 2 voortandjes onder krijgt!

Morgen naar de super pit goudmijn.

  • 27 Januari 2017 - 15:36

    Pap En Mam:

    Pffff ik krijg het warm bij het lezen van die hitte ☺ . Nog 2 tandjes erbij dan wordt ze geschilderd. Hier is het lekker fris. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 28835

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: