Tubbing + shopping - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Tubbing + shopping - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Tubbing + shopping

Blijf op de hoogte en volg Zjo

19 Mei 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Om kwart over 7 zijn we gaan kijken wat het ontbijt hier is. Dat bleek koffie, jus d'orange en minidonuts die wit waren van de poedersuiker.

In de lobby van het motel is een toonbank waar ze met korting entreebewijzen verkopen voor de attractieparken en ook het kennedy space center waar we morgen naar toe gaan.
Normaal kost de entree rond de $50,- p.p. en nu nog maar $10,- echter werden die kaartjes niet zomaar verkocht je moest er iets voor doen, namelijk een tour door een vakantieresort van ongeveer 2 uur. Nou goed omdat het nog zo vroeg was hebben we dat gedaan om ons zo veel geld te besparen.
We moesten eerst naar een of ander kantoortje waar we werden ingeschreven voor een tour en ondertussen kwamen nog meer mensen binnen gelopen. Na een half uur wachten kwam er een kerel ons ophalen en stapte we in de auto.
We gingen eerst in Celebration ontbijten. Celebration is een plaatje wat door Disney beheerd wordt. Er staan hele mooie huizen.
Het tweede ontbijt wat we vandaag hadden was een stuk beter. Ondertussen vertelde die Kerel, Gino, over hoe hij zijn vakantie had gekocht voor de rest van zijn leven.
Lang verhaal kort, een verkooppraatje wat er uiteindelijk (na bijna 3 uur gezever aan te horen) op uitdraaide of we niet ook een vakantie hotelappartement wilde kopen voor 35,000 dollar.
Uiteindelijk hebben we tegen 3 verschillende mensen moeten vertellen dat we dat toch echt niet gingen doen voordat we onze kaartjes voor het Space Center konden ophalen.

Vervolgens zijn we naar Kelly Park gegaan. Dit is een recreatiepark met een riviertje met stroming. We hebben 2 grote banden gehuurd om hier mee het riviertje af te drijven. Lars bleek zijn slippers te zijn vergeten en hij wist niet wat hij met de autosleutels moets dus ben ik uiteindelijk alleen gegaan.
Het ging al direct mis toen ik in het water sprong, mijn slipper gleed van mijn voet en weg wat die. Ik heb nog gekeken, het water was helder maar nergens meer te zien.
De andere slipper maar aan Lars gegeven en toen ben ik gaan drijven.
Het was wel heel mooi en rustgevend. Op een gegeven moment zag ik tussen de waterplanten een slipper drijven, dus ik blij want ik dacht dat het de mijne was, maar dat bleek niet zo te zijn, ik heb hem wel meegenomen want hij paste me. Uiteindelijk bleek ik 2 linkerslippers te hebben dus dat schoot niet op.
Omdat Lars niet mee ging was er na 1 keer het te hebben gedaan niet veel meer aan dus zijn we naar Florida Mall gereden, een groot overdekt winkelcentrum à la Centro in Oberhausen.
Omdat ik geen slippers meer had ben ik met blote voeten de eerste winkel binnengelopen die we tegen kwamen, Hier heb ik me een paar Sketchers slippers gekocht met een yogamat toplaag, die lopen heel zacht.

Na de Mall zijn we even terug geweest naar het hotel om vervolgens naar alle Giftshops te gaan die hier langs de weg liggen. Uiteindelijk zijn we er 4 verschillende binnen geweest en ze hadden allemaal hetzelfde spul voor dezelfde prijzen.

We hebben gegeten bij Denny's, dat stond op onze bucketlist, uiteraard een burger met frietjes. Smaakte erg goed en we kregen zelfs nog een cola om mee te nemen gratis.

Na het eten zijn we naar Downtown Disney gegaan, inmiddels was het al half 9 en Lars was bang dat er niks meer open zou zijn., Downtown Disney is namelijk een winkelcentrum met bijna alleen maar Disneyswinkeltjes. Het was er echt megadruk! Waarschijnlijk komt er een uitgnag van een DisneyPark erop uit want er liepen heel veel mensen met mickey-oren op hun hoofd.
Toen we terug naar het hotel gingen om half 11 was het daar nog super druk.

Lars ging net douchen en toen zag hij een enorme kakkerlak bij het plafond, getver, ik had ze nog niet eerder gezien. Ik ben toen naar Lobby gegaan en zo'n jongen heeft hem voor ons vermoord.

Morgen checken we uit en gaan we naar het kennedy space center! We zagen op een reclame bord dat morgenochtend om kwart voor 11 een Atlas raket gelanceerd wordt, dus dat is wel geluk hebben.

  • 20 Mei 2015 - 08:33

    Pap En Mam:

    Wat een avontuur....:) Pap heeft wel interesse in een vakantie hotelappartement, zonder kakkerlakken en met airco en 80m 2.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 28842

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: