Bye bye motorhome - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Bye bye motorhome - Reisverslag uit Perth, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Bye bye motorhome

Blijf op de hoogte en volg Zjo

03 Februari 2017 | Australië, Perth

Afscheid genomen van onze motorhome.
Vanmorgen alles ingepakt, iets na 9 uur bij de camping weggegaan. Daarna nog even naar Fremantle city want we hadden afgesproken tussen 12 en 1 uur de camper in te leveren.

Daar even rond gelopen, nog naar the round house wezen kijken en langs de pier afgelopen. The Round House is eigenlijk niet rond maar 8-hoekig, maar van ver af lijkt het rond. Het is het oudste gebouw van Fremantle en was de voorloper van de grote gevangenis. Er waren 8 cellen in het gebouw. Het is niet zo heel groot, je kon er verder niet in. Na een kleine lunch zijn we weer terug naar de camper gelopen.
Rond kwart over 12 waren we bij het depot van Let’s Go. De vrouw die er was vertelde dat er zojuist een camper naar de garage was gebracht. Iemand had hem gehuurd en nog geen 3 uur later rijdt hij er mee tegen een boomtak aan en was een heel deel van de bovenkant kapot gescheurd! Dit gebeurde ook nog eens op de camping waar wij zojuist 3 nachten op hadden gestaan. We hebben er niks van meegekregen, en gelukkig is Lars wel vaardig genoeg om aan de hoogte te denken. Maar het is wel super lullig want alles boven de cabine is niet verzekerd en kun je zelf betalen. De mensen van de garage hadden al aangegeven dat de hele zijkant van de camper uit 1 stuk bestaat, dus het gaat aardig wat kosten.

Na een vlotte controle bij onze camper hebben wij gelukkig de volledige borg teruggekregen. We hebben echt enorm veel kilometers gemaakt de afgelopen 3 weken, maar liefst 4622km!

Daarna ons laten ophalen met de taxi en zijn we naar het centrum van Perth gebracht. Ons hotel ligt echt midden in het centrum, het vorige hotel lag op 5 minuten lopen van de winkels dus dat was niet eens slecht. Het is een fijne ruime kamer met een keukenblokje er in, alles heel schoon.

We hebben het vanmiddag lekker rustig aan gedaan, genieten van de luxe in vergelijking met de camper. We hebben door de stad gelopen, om 5 uur ontstond er een soort foodtruck festival met niet alleen foodtrucks maar voornamelijk allemaal etenskraampjes. Alle nationaliteiten waren wel vertegenwoordigd, er waren zelfs poffertjes te verkrijgen. Lars had de pulled pork met cajun frietjes en ik had bij een Koreaanse bbq stand een rond bakje met rijst, noodles, sla en varkensvlees met chilisaus, echt super lekker. Daarna was er ook straattheater. Er was een man die had interactie met het publiek door middel van dansmoves en geluidseffecten. Er stonden een heleboel mensen te kijken maar toch werd ik er uit gepikt, was wel grappig. Hij verklaarde zogenaamd de liefde en ging met mij dansen. Voor gênante beelden kan een aanvraag bij Lars ingedient worden.

Daarna nog 2 dure donuts gekocht en terug naar het hotel.

Morgen gaan we lekker winkelen.

• 03 Februari 2017 - 15:28

Mam En Pao:

Wij willen jouw dans optreden zien !!!!!!

• 04 Februari 2017 - 12:20

Stefan:

Haha, was je de klos. Stuur mij maar de video. En hoeveel liter benzine of diesel hebben jullie er doorheen gejaagd?