Rattennest - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Rattennest - Reisverslag uit Rottnest Island, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Rattennest

Blijf op de hoogte en volg Zjo

02 Februari 2017 | Australië, Rottnest Island

Vandaag naar Rottnest Island geweest!

Om kwart over 9 werden we opgehaald door een touringcar, we waren de enige die blijkbaar inclusief pick up hadden geboekt want er zat niemand anders in de bus en we gingen zonder verdere tussenstops naar de haven. Om 10 uur kwam de boot en we mochten als eerste van alle mensen aan boord omdat we een kinderwagen hadden. Op boot zaten al een aantal mensen, die waren blijkbaar al in Perth opgestapt. De boot ging heel vlot naar het eiland, 19km in 25 minuten.

Het uitstappen duurde wat langer, veel mensen hadden fietsen gehuurt (auto’s zijn niet toegestaan op het eiland) en die stonden al direct op de pier. Er liggen een aantal eetgelegenheden en winkeltjes. We hebben als eerste een lunch to go gekocht. Daarna kwamen we er achter dat er gelukkig ook een hop on-hop off bus ging. Anders hadden we alles moeten lopen, het eiland is 11 km lang en 4.5km breed.

Als eerste zijn we uitgestapt bij een mooi klein strandje waar je mooi kon snorkelen. Ik ben toen even het water in geweest. Inderdaad veel verschillende vissen, was mooi om te zien. Toen we weer weg wilden bleek dat we nog 40 minuten op een bus moesten wachten, de bus rijdt helaas niet om de 10 minuten. Toen zijn we naar de volgende halte gaan lopen, alleen die bleek toch iets verder lopen dan gedacht. Onderweg zijn we afgeslagen naar een heuvel waar nog dingen stonden die ze in de Tweede Wereldoorlog hebben gebruikt, alleen toen we er waren kwamen bij een hele lange trap, niet echt handiger met een kinderwagen. Dus toen zijn we weer terug gelopen. De bus kwam al aangereden voordat we bij de halte waren maar we konden gelukkig mee.

De halte waar we uit zijn gestapt is die helemaal aan op het puntje ligt. Hier kijk je uit op verschillende rotsen. Ook zijn er zeeleeuwen, heb er een zien zwemmen.

Daarna weer terug naar het begin punt gegaan want de tijd zat er al weer op. Het lijkt lang de tijd dat je hebt op het eiland maar uiteindelijk blijkt het vrij kort.

Ik kwam zelf voornamelijk voor de Quokka’s, grappige buideldiertjes die op grote ratten lijken. Het eiland heet eigenlijk Rattennest, zo heeft De Vlamingh het genoemd bij de ontdekking. Dat was een kerel uit de tijd van de VOC. Bij aankomst zagen we er al een bij de winkeltjes die was eten aan het schooien. Daarna zagen we er een bij de bushalte, maar die kon ik maar heel even aaien voordat de bus kwam. Gelukkig waren er in de buurt van de laatste bushalte nog meer Quokka’s. Daar heb ik er verschillende geaait en foto’s mee gemaakt. Ze zitten echt op de plekken waar veel mensen (en dus eten?) zijn en je kunt ze gewoon aaien. Super schattig!

16:25 vertrok de boot alweer richting Fremantle, bij aankomst stond er dit keer een iets kleiner busje op ons te wachten, weer waren we de enige. We zijn netjes bij de ingang van de camping afgezet. Ideaal.
Zelf ben ik nog even daarna naar het strand hier gelopen (25 meter?) om afscheid te nemen van de oceaan en het strand. Ik had mijn bikini toch nog aan. Ik heb een hele grote zeester ‘gevangen’, die leefde nog, best gaaf, daarna weer terug op de bodem gelegd.

Nu is het tijd om alle spullen in te pakken want morgen rond 12 uur gaan we camper inleveren. Onze trouwe mooie glamper camper, erg jammer dat er nu een eind aan is gekomen. Het kamperen is ons heel erg meegevallen.

We hebben gelukkig nog 3 nachten in Perth in een fijn hotel in het centrum, een andere dan in het begin.

• 02 Februari 2017 - 15:42

Mam En Pap:

Oh jee, het einde komt in zicht dus. Nu nog maar even genieten in Perth en dan back home...:)

• 02 Februari 2017 - 21:05

Stefan:

De titel van jouw verslag leek naar iets smerig te leiden, maar het ging dus over leuke diertjes. En hoe vaak heb je al de batterijen van je fototoestel op moeten laden? Geniet nog van jullie laatste dagen daar !