Ugh nog steeds regen - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Ugh nog steeds regen - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Ugh nog steeds regen

Blijf op de hoogte en volg Zjo

31 Januari 2017 | Australië, Fremantle

Gorge Rock uiteindelijk niet bekeken want het regende nog steeds. Vol goede moed naar Fremantle gereden, een rit van ongeveer 2,5 uur. Alleen het bleef maar regenen. Uiteindelijk was blijkbaar het weerbericht voor Fremantle aangepast. Het regende wel een stuk minder hard dus dat scheelde.

We hebben een camping uitgezocht aan het strand van Fremantle. Vlakbij is een bushalte dus we wilden met de bus naar het centrum. Toen de bus kwam bleek dat je alleen cash kon betalen, maar ik kwam 3 dollar te kort, dus we konden weer uitstappen. Het was ook een hele
onaangename buschauffeur. Toen maar met de camper.

Als eerste kwamen we het shipwreck museum tegen. Een heel mooi museum bijna geheel over de VOC en de schepen die voor de kust van West-Australië zijn vergaan. Er is een deel van de Batavia tentoongesteld.
Daarna zijn we door het centrum gelopen en hebben we een broodje gegeten op de cappuccino strip, de bekenste straat waar eigenlijk voornamelijk eettentjes liggen.

Nog even boodschappen gedaan en langs het visitor center.
Voor morgen wilden we naar Rottnest Island, een eilandje op 25 min. varen vanaf hier. Een eilandje vol met Quokka’s! Google maar eens, super schattige beestjes. Vanaf de camping kan je regelen dat je wordt opgehaald en dan naar de haven wordt gebracht. Dus toen we terug waren op de camping wilde ik dat regelen, alleen bleek de receptie al gesloten te zijn (het was half 6 en de receptie was maar open tot 5). Ugh dus Rottnest Island is nu voor overmorgen.

Vanavond pannenkoeken gebakken en daarna de zonsondergang gekeken op het strand. Alleen het was nog zo bewolkt dus het was op een gegeven moment niet echt duidelijk of de zon al onder was of niet. Maakte niet veel uit.

Morgenochtend gaan we lekker hier aan het strand liggen en daarna naar de Fremantle Prison dat schijnt heel interessant te zijn.

• 31 Januari 2017 - 15:03

Mam En Pap:

Maak er maar een relaxte dag van morgen. Een gevangenis bekijken is altijd leuk...:)
    Quokka's zijn net knuffeltjes. Leuk om Livia er een te kopen.

• 02 Februari 2017 - 21:14

Stefan:

En waren de pannenkoeken lekker?