Australia Day - Reisverslag uit Esperance, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Australia Day - Reisverslag uit Esperance, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Australia Day

Blijf op de hoogte en volg Zjo

26 Januari 2017 | Australië, Esperance

Happy Australia Day!

Vanmorgen heel vroeg opgestaan om naar het strand te gaan. Het bekende strand ligt hier op 66 (!) km afstand maar het bleek het rijden wel waard. Er waren nog amper mensen. Het is toegestaan om je 4WD auto het strand op te rijden, wij hebben het bij de kinderwagen gelaten. Tegen de tijd dat wij weg gingen stonden er al heel veel auto’s op een rij.
Het zand is ontzettend wit en hele fijne zachte korrels. Het water is turquoise en fris met niet te koud gelukkig, ook weer omdat het in een baai ligt. We hebben er een paar uurtjes gelegen, Livia vond het ook leuk ze zat op een handdoek en ze plukte steeds strookjes zeewier uit het zand. Op een gegeven moment is ze in de kinderwagen gaan slapen.
Van dit strand is bekend dat er kangoeroes zijn maar ik zag ze niet. Maar op een gegeven moment was er toch een mama kangoeroe en een joey, ze gingen steeds iedere wagen af voor eten, maar niemand gaf wat omdat het verboden is. En op het laatst waren er ook nog 2 andere kangoeroes die zich ook lieten aaien.

Na ons strandbezoek zijn we naar Pink Lake gereden, zou net als in de buurt van Geraldton een meer zijn met roze water. Echter het was absoluut niet te vergelijken, je zag iets van een kleurige gloed in het water als je er op lette maar het was niet zo knal roze als wat we eerder deze vakantie hebben gezien.

Daarna naar het stadscentrum van Esperance geweest, ik had gelezen dat er iets te doen was. Het bleek een kleine braderie te zijn maar toen we aankwamen waren ze al aan het afbreken, voor de rest was het bijna uitgestorven, de winkels waren allemaal dicht.

Toen maar naar de camping terug gegaan, hebben we eindelijk eens waar voor ons geld. Tot nu kwamen we steeds pas aan het eind van de middag op een camping aan en voor 9 uur ’s morgens waren we alweer weg. Toen we bij de camping aankwamen was onze plek opeens ingepikt door een caravan... De vrouw van de camping kwam al aangerend om ons een ander plekje aan te wijzen die wel geschikt was voor een camper maar niet echt voor een caravan, dus ze had ons geruild.
Voor de rest van de dag hebben we lekker in onze stoeltjes voor de camper gezeten.

Morgen net als iedere dag weer vroeg op en rijden we naar Kalgoorlie (min. 4 uur rijden) waar ze nog steeds goud mijnen!

• 26 Januari 2017 - 17:35

Pap En Mam:

Laat Livia maar goud zoeken, dat kan ze goed...☺