Nog meer slangen! En alpaca's en koala en .. - Reisverslag uit Albany, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Nog meer slangen! En alpaca's en koala en .. - Reisverslag uit Albany, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Nog meer slangen! En alpaca's en koala en ..

Blijf op de hoogte en volg Zjo

23 Januari 2017 | Australië, Albany

Vanmorgen als eerste naar Dinosaur World geweest in Denmark. In een ruimte stonden replica’s van dinosaurus skeletten en waren terrariums met reptielen. Buiten waren allemaal kooien met vogels en er waren een aantal tamme vogels waar je mee op de foto mocht. Ik heb twee vogels op mijn schouder gehad, waaronder een kaketoe. Om 11 uur werden er een aantal reptielen uit hun terrarium gehaald en mochten mensen die vast houden. Ik heb 2 verschillende slangen vast gehad en 2 verschillende reptielen waarvan ik de naam niet meer weet.

Daarna zijn we naar Williams Bay gereden, een strand met een heleboel grote gladde rotsen. Sommige leken op olifanten en een gedeelte waar je mooi kon snorkelen. Helaas was het maar 19 graden en stond er een frisse wind dus alleen foto’s gemaakt.

Vervolgens zijn we naar een alpaca farm geweest. Een kleinschalig dierenparkje met voornamelijk boerderijdieren. Je kreeg zakjes voer. Er was ook een koala maar die was diep in slaap. Ik heb met alpaca’s geknuffeld  Het was er heel leuk.

Daarna zijn we naar een berry farm gereden waar je zelf bessen kon plukken. Alleen bleek dat bessen plukken er 28$ per bakje kostte, en in een bakje kon denk ik 500 gram. Het ging om frambozen en bramen en verschillende combinatiesoorten. Dus we hebben er alleen frambozenijs gegeten, en die was erg lekker.

Bij de berry farm kwamen we een man tegen waar we langs hebben gestaan op de camping in pemberton en die raadde aan om naar het strand van Denmark te gaan want dat zou heel mooi zijn. We zijn er toen naar toe gereden en het was echt super mooi, heel helder water en mooie omgeving.

Daarna doorgereden naar Albany, 40 minuten verderop. Eerst wilde we op een gratis camping staan bij het strand maar die was... vol. Daarna in Albany zelf gekeken. De eerste camping had een hoogseizoen tarief van 63$ (€44,50) per nacht. Helemaal gek waren die, dus toen de volgende camping, die zat vol maar verwees ons door naar een andere camping en die had gelukkig nog plaats. Korting gekregen ook nog waar we eigenlijk geen recht op hadden en nu zijn we $45 kwijt (€32). Scheelt weer. En nog aan het strand ook. Alleen strand is hier niet altijd wat je wilt dat het is, het gaat hier om een strand van 1 meter breed.

Morgen gaan we een stranddagje doen! (Eindelijk). Op een mooi strand hier een half uur vandaan.

• 23 Januari 2017 - 16:54

Pap En Mam:

Leuke foto's. Veel plezier morgen.

• 24 Januari 2017 - 10:28

Stefan:

Durf jij slangen vast te houden? Waren het geen gifslangen? Geniet van het strand !