Slang en aapvogels gezien - Reisverslag uit Walpole, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Slang en aapvogels gezien - Reisverslag uit Walpole, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Slang en aapvogels gezien

Blijf op de hoogte en volg Zjo

22 Januari 2017 | Australië, Walpole

Gisteren hadden we Nederlandse mensen ontmoet (Jochem, Famke en Emma (3jaar) op de camping die ongeveer dezelfde route doen als ons. Vanmorgen hebben we de bossen verkend rond Pemberton. Als eerste zijn we naar de brook dam wezen kijken, dat stel helemaal niks voor. Toen we naar een boom gereden waar je in kon klimmen. Je komt tot 53 meter klimmen als ik het me goed herinner. Ik ben tot 6 meter gekomen en toen vond ik het wel goed. Even later kwam er 2 meiden en 1 jongen aan en die jongen werd aangemoedigd om de boom in te klimmen. Met enige tegenzin omdat hij hoogtevrees had klom hij toch. De meiden gingen zich een zak chips uit hun campertje halen en vonden het wel vermakelijk. Toen de jongen uit het zicht was kwamen toevallig ook die Nederlandse mensen weer. Jochem die klom ook in de boom en even later kwam zowel die eerste jongen als hij weer terug. Blijkbaar had die jongen toch niet zo goed terug gedurfd.

Er zijn 3 van zulke bomen, we hebben er nog 1 bezocht en die had het eerste uitkijkpunt op 25 meter maar die mocht ik van Lars niet beklimmen.

Ook hebben we een wandelroute gelopen langs een watervalletje.
Daarna zijn we doorgereden naar Walpole. Als eerste naar een camping gereden, gelukkig hadden ze nog plek. Dezelfde camping die Jochem en Famke al vooraf hadden geboekt. Omdat het pas 3 uur was zijn we naar ‘Valley of the Giants’ geweest. Een metalen ‘wandelpad’ die omhoog gaat tot 40 meter en dan ben je nog steeds niet boven de bomen. Ondanks de metalen constructie wiebelde het best wel. Mooie uitzichten. Daarna een wandelroute langs de Tingle bomen, dat zijn grote oude bomen die soms aan de onderkant hol zijn door brand, schimmel oid, maar dan nog steeds verder groeien. We hebben ook grandma Tingle gezien (oma tingeling) een boom met een rimpelig gezicht erin.

Oh! We hebben ook onze eerste slang gezien, een dunne zwarte op de parkeerplaats van de valley.

Daarna terug naar de camping. De camping ligt direct aan het strand, heel apart want je staat eigenlijk in het bos en dan kun je opeens met een trap naar beneden en heb je een strand van nog geen 2 meter breed. Walpole ligt aan een baai. Livia vond dit heel leuk voornamelijk door alle wind die in haar gezichtje blaast.

Ik heb ook nog de was gedaan, en bij het ophangen kwam er opeens een kookaburra vlakbij op een boomtak zitten. Zijn best mooie vogels maar die maken geluiden als die van een chimpansee, heel bizar, die beginnen dan te roepen en dan lijkt het alsof je in een tropisch regenwoud zit. Ook zitten hier veel magpie’s dat zijn Australische eksters, heel brutaal en hebben ook een apart geluid, net sirenes. Livia vond ze maar akelig, er kwamen er tijdens het eten een tweetal bij ons kijken of we niet wat over hadden.

Na het eten (pannenkoeken) hebben we een rondje over de camping gemaakt en hebben we bij Jochem, Famke en Emma gezeten. Zij blijven een nog een nachtje en wij gaan door richting Denmark.

Qua weer was het vandaag maar 19 graden en morgen ook, maar gelukkig wordt het daarna weer min. 25 graden, want ik heb maar 1 spijkerbroek bij.

• 22 Januari 2017 - 16:11

Pap En Mam:

Dat was weer een mooie en interessante dag dus

• 22 Januari 2017 - 16:46

Pap En Mam:

Die Kookaburra wordt ook wel lachvogel genoemd omdat het geluid lijkt op de lach van een mens, niet van een aap, of de apen stammen van de mensen...:) Aldus Wikipedia. Het is de grootste ijsvogelsoort.

Groetjes vanuit Winters Weert.

• 27 Januari 2017 - 08:57

Joris:

Die vogel heb ik ook eens in het echt gezien. Had een valkenier bij zich tijdens een show bij de Leistert in Roggel. Die zijn cool.

Ha Zjody!!! De groeten aan Lars en Livia!! En nog een fijne trip!