Heel lang gereden vandaag - Reisverslag uit Cervantes, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Heel lang gereden vandaag - Reisverslag uit Cervantes, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Heel lang gereden vandaag

Blijf op de hoogte en volg Zjo

18 Januari 2017 | Australië, Cervantes

Vanochtend rond 9 uur vertrokken van de camping, nog even gestopt bij een winkeltje in Kalbarri om een verjaardagcadeautje te kopen voor Lucy want ze wordt zaterdag 7 jaar.

Kate laten weten dan we rond 12 uur bij beached barrel zouden zijn, het eettentje bij het strand van Geraldton. Ik kreeg uiteindelijk terug dat alleen zij zou komen.

Om half 12 waren in Geraldton en hebben we even boodschappen gedaan, daarna naar het strand gereden. Ze hebben gelukkig niet alleen maar donuts maar ook broodjes zoals pulled pork. Kosten wel best veel ($15,- =/- 11 euro) maar zijn wel super groot en enorm lekker. Terwijl we aan het eten waren kwam kate. Ze vertelde dat ze was vergeten dat we vandaag nog even in Geraldton waren want ze had de kinderen overal naar toe gebracht omdat ze vandaag moest werken eigenlijk. Nog even gekletst en toen zijn we gegaan.

Het bleek nog een heel stuk rijden naar Cervantes. Om kwart voor 5 waren we in het dorpje, even wat nieuwe zonnebrand gekocht, we hadden hele fijne maar die was binnen 4 dagen al op. Nu hebben we 1 liter van factor 50, kunnen we weer even vooruit.

Toen naar het National Park Nambung gereden waar de Pinnacle Dessert ligt. Pinnacles zijn stalagmieten op een gele zandvlakte. Heel vreemd eigenlijk want hier is de zand rood en opeens ligt er een gele vlakte met rotsformaties. Het was inmiddels afgekoeld naar 22 graden en er hing een dikke bewolking. We hebben de wandelroute gedaan van 1,4 km, we konden helaas met de camper niet de route voor auto’s doen. Vanwege de temperatuur was dit goed te doen.

Omdat het al bijna zonsondergang was konden we niet te lang blijven dus zijn we op zoek gegaan naar een camping, er ligt er maar 1 in Cervantes maar omdat we de watertanks nog vol hadden en ik een salade ging maken waarvoor ik geen magnetron nodig heb zijn we op een plek gaan staan waar het toegestaan is om te kamperen maar er verder geen voorziening zijn. Ja er is een hokje met een ranzige wcpot zonder rioolaansluiting. Er staat een groepje jongeren met een 4wd met tent op het dak, een klein busje dat ook een tent op het dak heeft en iemand die in de auto slaapt.

Het nadeel is dat er hier geen bereik is.

We hebben buiten gezeten voor het eerst om te eten. Ik heb ceaser salad gemaakt. Daarna alles opgeruimd en een halve donut gegeten die we mee hadden genomen vanuit Geraldton. Toen maar gaan slapen want morgen gaan we vroeg weg om op tijd in Fremantle te zijn, dat is 3 uur rijden.