Naar Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Naar Tampa - Reisverslag uit Tampa, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Naar Tampa

Blijf op de hoogte en volg Zjo

28 Mei 2015 | Verenigde Staten, Tampa

Vanochtend om half 9 vertrokken richting Sanibel, een eiland via een brug verbonden. Er zouden daar namelijk veel schelpen op het strand liggen.
Er lagen inderdaad veel schelpen, voornamelijk scherven en grote witte kokkels. Ik heb er een aantal geraapt. Ik hoopte stiekem op exotische slakkenhuizen e.d. maar dat bleek toch niet zo te zijn.
We hadden de auto geparkeerd en voor een uur betaald. Dus na een half uur lopen over het strand hebben we ons omgedraaid om terug naar de auto te gaan. Op een gegeven moment waren we wel al heel erg lang aan het lopen.
Bleken we de loopbrug niet gezien te hebben, konden we weer terug. Inmiddels waren we al 20 minuten te laat bij de auto. Onderweg naar de parkeerplaats zagen we een politieauto bij de parkeerplaats staan.
Eenmaal bij de auto zat er inderdaad iets onder de ruitenwisser....
Dat bleek een menukaart te zijn van een nabij gelegen restaurant, sjesus schrok me kapot.

Daarna zijn we richting muscle car city gereden. Onderweg was ik in de couponfolders aan het kijken en zag ik opeens een advertentie + coupon van een winkel met cowboy boots! Toevallig waren we heel dichtbij en na even zoeken hadden we de winkel gevonden. En nu ben ik een paar mooie leren cowboylaarzen rijker :D Lars heeft ze voor me uitgezocht.

Daarna alsnog naar Muscle Car City gereden. Dit is een pand waar je eerst langs een jaren 50 diners komt, daar hebben we even wat gegeten en daarna zijn we het museum binnengelopen. Dat was een grote hal met heel veel oude opgeknapte auto's, zoals chevrolets e.d.

Na anderhalf uur rijden waren we in Tampa. Het motel ligt tegenover het pretpark Busch Gardens, als we door het raam kijken zien we de achtbaan en vrije val. Jammer dat de parken hier zo duur zijn.

Nadat we onze koffers op de kamer hebben gezet zijn we naar wijk Ybor City gereden, dat is een Cubaanse wijk. Er liggen veel restaurantjes, clubs, tattoo shops en sigarenwinkels.
We kwamen een bioscoop tegen en zijn naar binnen gelopen, we hebben de film San Andreas gezien. Enorme bioscoop zaal en er zaten nog geen 10 mensen. Ze hebben ook stoelen waar je extra voor betaald die met de film extra meetrillen en bewegen, maar die hadden we niet. Was ook niet nodig want de film was echt mega spannend.
Het gaat over de westkust van Amerika (Los Angeles, San Francisco en Las Vegas) die getroffen worden door mega aardbevingen. Gelukkig kijken we de film nu we in Florida zitten, 2 jaar geleden had ik hem niet graag gezien.
Ze verwachten namelijk echt een grote aardbeving in nu en 50 jaar in die omgeving.

Morgen gaan we naar zeekoeien kijken!

  • 29 Mei 2015 - 06:37

    Mam En Pap:

    Toen ik dit las moest ik gelijk aan die coupon knippers denken. Dat scheelt dus toch wel hè?

    Knutselspullen zijn er ook goedkoop, dus als je iets ziet liggen dan mag je het voor me meebrengen op mijn kosten.

    Groetjes,
    pap en mam

  • 30 Mei 2015 - 06:27

    Zjo:

    Geen idee waar die te koop zijn? Ben ze vandaag niet tegengekomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 28756

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: