Florida Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Florida Keys - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Florida Keys

Blijf op de hoogte en volg Zjo

25 Mei 2015 | Verenigde Staten, Key West

Vanmorgen uitgecheckt uit het shabby motel en zijn we aangereden naar Key West, dat was nog dik 2 uur rijden. Gelukkig was het dit keer niet druk op de weg.
Hoe dichter we bij Key West kwamen hoe mooier de omgeving werd als in de inrichting.
Key West is een eiland vol met gezellige houten huisjes met zo'n veranda aan de voorkant. Het heeft enige historie en dat zie je niet veel in Amerika.
Er lopen overal hanen en kippen met kuikens rond want dat is in Cuba ook gebruikelijk, Cuba ligt 90 mijl van Key West af en er woonden dus veel cubanen op het eiland.

We hebben vandaag weer veel gelopen, volgens mijn telefoon meer dan 15 km! We zijn paar het eiland overgestoken te voet.
Key West staat bekend om zijn key lime pie, dat is taart gemaakt van een bepaald soort limoen wat alleen op de eilanden groeit. Als brunch hebben we allebei een stuk besteld bij Sloppy Joe's (een van de bekendste restaurants/bars van Key West)
Getverdemme wat viel dat tegen, het lijkt qua uiterlijk op kwarktaart maar de massa was veel vaster en best machtig. Ze verkopen het zelfs als een ijsje dan is het bevroren en met chocolade overgoten op een stokje.

We hebben de hele dag rondgelopen en 's avonds weer gegeten bij Sloppy Joe's, een Sloppy Joe Sandwich, dat is een broodje met bolognesesaus. Tijdens het eten was er live muziek, er was een band die bestond uit 4 of 5 roodharige jongens dat bleken allemaal broers te zijn. Blijkbaar waren ze met 10, 9 broers en 1 zus. De rest van de familie zat naast het podium. De jongste was 5 jaar en kwam ook een liedje zingen, heel schattig.

Daarna zijn we naar de zonsondergang gaan kijken, superveel mensen waren daar met hetzelfde idee, we zagen hem niet in de oceaan zakken want er zat nog een ander klein eilandje voor.

Morgen zijn we hier nog voor een groot deel van de dag en 's avonds gaan we terug naar key largo.

• 26 Mei 2015 - 22:30

Stefan:

Was Key-West een mooier eiland? Wat heb je tijdens het lopen nog meer gezien? Nog mooie souvenirs gekocht?

Beterschap !

Greetings,