Sightseeing en wandelen - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Sightseeing en wandelen - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Sightseeing en wandelen

Blijf op de hoogte en volg Zjo

23 Mei 2015 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Vanmorgen na het ontbijt naar Miami gereden om de stad te verkennen, gisteren hadden we namelijk alleen het strand gezien.

Het parkeren was dit keer geen probleem en kostte maar $5,-. Daarna kaartjes gekocht voor de hop-on hop-off bus. We konden meteen instappen.
We hebben oudere en bijzondere huizen gezien (coconut grove), huizen van sterren (star island), little havana (straat met winkeltjes en restaurantjes die allemaal claimen de beste mojito en cuban sandwich te hebben) en het strand.

Eigenlijk was geen enkele stop hop-off waardig. We zijn uiteindelijk bij Miami Beach uitgestapt om daar nog rond te lopen. We waren niet erg onder de indruk van Miami. Er lopen veel zwervers rond, het stinkt er naar urine en heeft niet echt interessante hoogtepunten.

Daarna zijn we naar Fort Lauderdale terug gereden. We hebben aan het zwembad gelegen en rond half 6 richting het strand gelopen, er was namelijk vandaag een beach party.
Na een half uurtje lopen waren we bij het strand, echter de party was bij los olas boulevard en dat lag iets verderop.
Onderweg over het strand vond ik opeens een levende schelp! Zo grappig twee schelphelften met rode flubber binnen in. Het ging steeds open en klepte daarna dicht, ik heb hem maar terug de zee in geworpen.

Inmiddels waren wel al een tijdje aan het lopen en het kwam maar niet dichterbij. Uiteindelijk hebben we een uur langs de kust gelopen voordat we bij de boulevard waren. Er was muziek en een braderie. We hebben bij een restaurant gegeten vlakbij een podium dus we hadden mooi live muziek erbij.

Daarna moesten we nog anderhalf uur terug lopen pffff... nu heb ik pijn aan mijn voetjes.
We hebben maar liefst 14 km gelopen!

Morgen vertrekken we uit Fort Lauderdale en gaan we richting de Florida Keys waar ik ga zwemmen met dolfijnen!!!!