NASA raketlancering!!! - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu NASA raketlancering!!! - Reisverslag uit Fort Pierce, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

NASA raketlancering!!!

Blijf op de hoogte en volg Zjo

20 Mei 2015 | Verenigde Staten, Fort Pierce

Vandaag weer vroeg opgestaan zodat we op tijd zouden komen voor de raketlancering bij het Kennedy Space Center.

Op een parkeerplaats stond een tribune waar je kon zitten om het te kunnen zien. Er waren plekken waar het dichterbij kon maar die waren al vol geboekt had ik op internet gelezen.

We zijn op de tribune gaan zitten 3 kwartier voor de lancering. Het was echt bloedheet, mijn camera kon ik amper nog vasthouden zo heet was die geworden.

We het geluidsysteem werden we op de hoogte gehouden wat er achter de schermen gebeurden. Allerlei Nasa mensen gaven een 'Go' en vervolgens begon het aftellen (Lars heeft een filmpje hiervan op facebook gezet).
Na het opstijgen duurde het even voordat we de raket boven de bomen uit zagen komen. Het geluid kwam weer een stuk later, erg indrukwekkend.
Hierna hebben we allerlei tentoonstellingen, raketten e.d. bekeken. Daarna zijn we met een bus verder het eiland opgereden om nog meer te weten te komen over de reis naar de maan.
Ik heb zelfs een stukje maan geaaid.
Ook hebben we het opstijgen in de spaceshuttle ervaren in een simulator, best grappig.
Uiteindelijk hebben van 10 tot 5 uur rondgelopen.

Daarna zijn we naar ons nieuwe hotel gereden in Fort Pierce.
We hebben ingecheckt in het hotel, 2x zo duur als ons cheap motel in Orlando maar 10x zo goed. Echter hadden ze mijn reservering niet in het systeem, maar omdat ik nog niet betaald heb is dat hopelijk niet erg.

Na het inchecken zijn we naar Applebees gegaan om te eten. Lars had weer friet met een burger en ik soep en een salade. Als toetje hadden we warme brownie met ijs.

Daarna zijn we naar Walmart gegaan die er vlakbij lag en hebben we koekjes en brownie bites gekocht.

Inmiddels was het half 10 dus zijn we naar het hotel gegaan.