Veilig geland! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu Veilig geland! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Zjo - WaarBenJij.nu

Veilig geland!

Blijf op de hoogte en volg Zjo

18 Mei 2015 | Verenigde Staten, Orlando

Het vertrek naar Schiphol verliep voorspoedig, het inchecken, boarden en dergelijke ook. Vergeleken met anderhalf jaar geleden had ik amper stress, wel een beetje spanning.
De vlucht zou ongeveer 10 uur duren was aangegeven maar in het vliegtuig bleek dat het maar 8 uur en drie kwartier was. Des ondanks nog erg lang.

De vlucht ging goed zonder veel turbulentie, het was in een splinternieuwe boeing dreamliner. We vlogen met ArkeFly, waar normaal het eten en drinken volledig inbegrepen waren was dat hier niet, alleen het water kon je gratis krijgen en de 'verplichte' maaltijd, de rest kostte geld (koffie, cola oid).

Na de vlucht hebben we vrij lang moeten wachten tot we door de douane waren, er stond een lange rij.
De koffers hadden we al snel en toen liepen we naar de autoverhuur.
Argh... bleek ik de auto bij het verkeerde vliegveld geboekt te hebben. Ipv Orlando Sanford International had ik schijnbaar Orlando International gekozen bij het reserveren. Kostte natuurlijk een hoop geld om dat om te boeken, ook hadden ze geen SUV meer, echter kregen we een grotere auto mee, een Chevrolet Traverse, enorm splinternieuw ding met 7 zitplaatsen. Toen we de auto hadden was het inmiddels 2 uur 's middags lokale tijd.

Onderweg naar het motel zijn we nog even bij een tankstatio gestopt, in het tankstation zat een dunkin donuts, dus daar hebben we drinken en onze eerste donut gegeten.

Het motel waar we zitten is vrij compact en ouderwets zoals veel motels. Een telefoon die net geen draaischijf meer heeft en een douche die amper nog water produceert laat staan warm water binnen 10 minuten.
Maar goed dat maakt niet heel veel uit.

Na het omkleden naar zomerkleren (het is hier 32 graden!) zijn we naar het outletcentrum gereden en hebben we daar rondgelopen. Ik heb bij Guess een jurkje en broek gekocht en bij Converse zomerse All Stars, en Lars had ook een paar Converse sneakers (Weapon).

We hebben bij de food court pizza gegeten en zijn daarna naar de Walmart gegaan. Daar hebben we een koeltas, flesjes water, frisdrank en koekjes gekocht voor de komende dagen.

Nu gaan we slapen, het is nu 9 uur, maar in Nederlandse tijd is dat 3 uur 's nachts.

Morgen staan we vroeg op en gaan we naar Kelly Park en nog meer winkelen!

• 19 Mei 2015 - 12:42

Mam En Pap:

Geniet er maar van!.....:)