First of the month - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu First of the month - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

First of the month

Blijf op de hoogte en volg Zjo

01 November 2012 | Australië, Geraldton

‘A pinch and a punch, it’s the first of the month.’ Geknepen en geslagen werd ik vanmorgen door Alice, schijnt iets te zijn wat je iedere 1ste van de maand doet.

Het was vandaag een zonnige dag, niet te veel wind en weinig vliegen. Ik ben na de dishes and laundry naar het strand gegaan. Toen ik al bijna op het strand was kwam ik er achter dat ik geen handdoek had meegenomen. Ben toen naar een surf shop gegaan, maar daar kosten badhanddoeken maar liefst 60 dollar ( = 48 euro). Kon me herinneren dat ik het ergens goedkoper had gezien. Op goed geluk naar een overdekt winkelcentrumpje gelopen en daar bleken ze 15 dollar te kosten (oke kwaliteit is niet geweldig maar ach) en bij de kassa hoefde ik maar 10,50 dollar te betalen (= € 8,40).

Op het strandje was weer niemand totdat er gymles op werd gegeven, kwam er een hele klas meiden heen en weer rennen, toen ben ik weggegaan, lag er toch al bijna 2 uur.

Middags heb ik brownies gebakken, en die vielen erg in de smaak, ik geloof dat de helft al op is.

De antislangen dingen waren gekomen, 6 stuks, ik heb ze in elkaar gezet en verspreid in de grond gezet. Het zijn een soort vibrators met een hoedje, het hoedje is voor de zonne-energie. Om de zoveel tijd geven ze voor een paar seconden trillingen af en dit jaagt slangen weg.
Verder ben ik vandaag aan het kijken op internet wat k in Perth ga doen. Zeer waarschijnlijk neem ik volgende week donderdag afscheid van de Tonkins en ga ik met de bus terug naar Perth om daar 3 nachten te verblijven. Ik ga in ieder geval naar een wildlife park waar je heel dicht bij koala’s kan komen en misschien zwemmen met wilde dolfijnen. En zondags vertrekt ’s middags mijn vliegtuig alweer. Komt heel dichtbij opeens.

Maar het probleem is dat Perth ontzettend duur is qua hotels. Voor 100 euro per nacht kun je zowat nergens terecht als je niet op een slaapzaal terecht wilt komen. Kate stelde voor dat ik misschien bij een neef van haar kon logeren en daar wat kleine klusjes kon doen. Maar daar moet ik nog over nadenken, want is natuurlijk ook wel fijn om even helemaal niks te hoeven i.p.v. voor 3 dagen in een ander gezin terecht te komen.

  • 02 November 2012 - 08:09

    Joris:

    Doe anders couchsufing. (weet ff niet hoe je het schrijft) moet je even zoeken op internet ik denk dat er in australie ook wel een communitie is.

    Gr. Joris

  • 02 November 2012 - 08:11

    Zjo :

    ja een van Kate's vienden doet hosten voor coachsurfen.
    Maar ik heb besloten om toch voor een hotel te kiezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 28789

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: