Nederland in Australië - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Nederland in Australië - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Nederland in Australië

Blijf op de hoogte en volg Zjo

30 Oktober 2012 | Australië, Geraldton

** Eindelijk weer internet vandaag, dus 3 verslagen geplaatst vandaag. (zo - ma & di)
---------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag de postcards op de bus gedaan, had ze al een tijdje geleden gekocht maar had er niet meer aan gedacht.

Ben naar het strand geweest maar was toch niet zo warm als ik had gehoopt, dus ben wezen shoppen. Heb er een jurkje bij, een kadootje voor Ruben en nieuwe slippers (dezelfde als ik nu heb maar dan in het bruin zodat je het zand en zo niet ziet aangezien ik witte had). Ik moet er nog steeds aan wennen dat hier kerstspullen in de winkels liggen, en het grappige is dat ze hier ook decoreren met sneeuw e.d. terwijl hier nooit sneeuw zal vallen. En alle kerstkleren zijn met korte mouwen.
Daarna toch nog even op het strand gaan liggen.

Toen ik weer terug was heb ik de was gedaan en de vuilnisbakken uitgepoetst (jeuhj, tevens grote hoeveelheden muizenkeutels gevonden). Daarna zijn Kate, Lucy en ik naar de Geraldton Grammer School gegaan waar we Alice en Jake hebben opgehaald en daarna zijn we een wandeling gaan maken van een uur, wat georganiseerd werd door de school. Daarbij kwamen we langs de haven en zag meteen weer wat Nederlandse geschiedenis, er lag namelijk een ouderwets bootje. Dit bootje bleek een replica te zijn van de het bootje wat is gebruikt geworden nadat de Batavia was gestrand op een eilandje voor Australië, hiermee gingen er een aantal mensen naar Jakarta om hulp te halen. Ongelofelijk dat ze het met zo’n klein bootje dat hele eind hebben kunnen varen, want ze hebben daadwerkelijk hulp gehaald en zijn teruggekeerd. Alleen wat ze toen aantroffen was blijkbaar niet zo geweldig want er waren opeens heel wat minder overlevenden.

Binnenkort moet ik maar eens naar het museum hierover gaan.

Tevens kwam ik tijdens de wandeling een Rabobank kantoor tegen! Komt door alle boeren die hier zitten.

Kate kreeg een smsje van een vriendin (die ik in Kalbarri tegen kwam) of ik vrijdagavond op haar 3 dochters kan passen (6-8-10jr). Potverdorie wat ben ik populair.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Zjo

Actief sinds 08 Okt. 2012
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 28776

Voorgaande reizen:

10 Januari 2017 - 07 Februari 2017

Camperreis door West-Australie

18 Mei 2015 - 31 Mei 2015

Huwelijksreis Florida

21 September 2013 - 14 Oktober 2013

Het wilde westen

14 Oktober 2012 - 12 November 2012

Au pair in Geraldton

Landen bezocht: