Actieve dag - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu Actieve dag - Reisverslag uit Pemberton, Australië van Zjo - WaarBenJij.nu

Actieve dag

Blijf op de hoogte en volg Zjo

21 Januari 2017 | Australië, Pemberton

Vandaag heel veel gedaan.

Vanmorgen weer vroeg opgestaan. Eerst naar Yallingup terug gereden om daar naar beneden naar het strand te lopen. Ik had Livia in de draagzak, de heen weg was er niks aan de hand maar toen we terug liepen begon ze me toch te krijsen. We kwamen trouwens onderweg een bobtail lizzard tegen, de eerste die we zagen.

Daarna naar Canal Rocks gereden, dat lag er vlak bij, nog meer rotsen waar de golven tegen op slaan, heel mooi. Ik zag nog een dikke krab lopen maar niet echt een goede foto van kunnen maken.

Inmiddels was het bijna 10 uur en dat betekende dat the chocolate factorie inmiddels open was. Daar was best een grote chocolade winkel met een lunchroom er aan vast. Je kon er ook gratis proeven, midden in de winkel stonden 3 grote schalen waar melk, puur en witte chocolade druppels in zaten, met een lepeltje kon je dan wat in je hand scheppen en dit opeten. Het was er best druk. We hebben allebei een warme chocolademelk besteld met echte chocolade waarop hete melk en room gegoten is, en ik had rocky road, dat zijn marshmallows, winegums en pinda’s aan elkaar geplakt met in mijn geval witte chocolade en lars had een gevulde zandkoek. Super lekker allemaal.

In de winkel hebben we 2 repen gekocht en chocolade lippenbalsem.
Daarna zijn we naar mammoth cave gereden. Een hele mooie grote grot waar ze mooie wandelpaden hadden aangelegd. Livia weer in de draagzak want er waren heel veel trappetjes De eerste helft was alles goed en daarna begon ze weer met huilen, de draagzak is dus geen favoriet. Wij vonden de grot wel de moeite waard.

Na de grot zijn we naar Augusta gereden om een camping te zoeken. Er waren er 2 maar allebei zaten helaas vol. Ik wilde eigenlijk morgen een stranddag inlassen omdat we nog niet fatsoenlijk aan het strand gelegen hebben maar Augusta heeft eigenlijk geen fatsoenlijk strand, er was een grasstrookje waar mensen met handdoekjes op zaten langs de doorgaande weg en delen waren zo vol rotsen dat je daar niet fatsoenlijk kan zwemmen.

Toen zijn we maar doorgereden naar de vuurtoren op Cape Leeuwin. Een Nederlander heeft dat in kaart gebracht in 1600-nog wat. Het meest zuidwestelijke puntje van Australië was en tevens ook het punt waar de Indische oceaan samenkomt met de zuidelijke oceaan. De zuidelijke oceaan is helaas een heel stuk kouder dan de Indische. We zijn niet in de vuurtoren zelf geweest want dan moest je nog meer entree betalen.

Na het bezoek aan het vuurtoren zijn we uiteindelijk maar naar Pemberton gereden, dat lag anderhalf uur verder. We kwamen net na 5 uur aan dus het visitor center was gesloten. Daarna naar de camping in het nabijgelegen bos gereden. Bleek vol te zijn... toen maar weer helemaal terug naar het dorp waar een andere camping lag daar kwamen we ook eigenlijk net een paar minuten te laat aan want ze gingen om 6 uur dicht, maar gelukkig was er nog een vrouw aanwezig. Hier hebben ze gelukkig wel een plekje vrij, kostte wel weer erg duur, 48$.

Vanavond noodles en pannenkoek gegeten.

Morgen dus helaas geen stranddagje om het eens rustig aan te doen maar een bosdagje. Er gaat hier ook een treintje door het bos maar helaas niet op zondag.

• 21 Januari 2017 - 14:51

Pap En Mam:

Ohhh chocolade fabriek....... mmmmmm en die grot lijkt me ook geweldig. Fijne dag morgen!

• 21 Januari 2017 - 18:15

Stefan:

Hmm lekker chocolade. Maar een combinatie van chocolade en winegums lijkt me niet lekker .... Fijne dag morgen. Gaan jullie de schaduw opzoeken?